سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
نظرات کارشناسان درباره‌ی ثبات قیمت بیت کوین

نظرات کارشناسان درباره‌ی ثبات قیمت بیت کوین

نظرات کارشناسان درباره‌ی ثبات قیمت بیت کوین

در سال‏های اخیر بحث ارزهای دیجیتال به سوژه‎ی داغ محافل خبری و اتاق‏های تجاری و بازرگانی تبدیل شده است. در حال حاضر تعداد زیادی ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال وارد شده است، مهم‏ترین و با ارزش‎ترین این ارزها، بیت کوین می‏باشد. بیت کوین همواره توانسته قدرت و رتبه‏ی اول خود در بازار را به خوبی حفظ نماید. با این وجود شاهد هستیم که در بازه‏های زمانی مختلف قیمت و ارزش بیت کوین در بازار دچار تغییرات بزرگ و محسوسی بوده است.

از آن جایی که بیت کوین بر تمامی ارزهای دیگر تأثیر گذار می‏باشد، تغییرات قیمت این ارز نیز باعث بروز نوسانات و تغییراتی در قیمت سایر ارزهای دیجیتال می‏شود که این امر اوضاع بازار را آشفته می‏نماید چرا که بیت کوین خود از اتفاقات و وقایع جهانی تأثیر پذیر بوده و بسیار حساس می‏باشد و با بروز حادثه‏ای ممکن است شاهد تغییرات منفی و یا مثبت بزرگی در قیمت این ارز شویم که در کل بر روی قیمت ارزهای دیگر نیز تأثیر داشته و بازار را آشفته می‏نماید.

سرمایه گذاری در بیت کوین

این بینش مسلم است که سرمایه گذاران همواره دوست دارند در محیطی سرمایه گذاری نمایند که دارای ثبات و آرامش باشد و با خیال راحت بتوانند سرمایه‏ی خود را گسترش داده و دست به اقدامات تجاری بیش‏تری برای توسعه‏ی دارایی خود بزنند. ولی بازار ارز دیجیتال فعلا نتوانسته این ثبات را از خود نشان دهد و یکی از عوامل بزرگ تأثیر گذار در این امر رفتار آشفته‏ی ارز بیت کوین در قیمت می‏باشد.

قیمت بیت کویت با ثبات است ؟

بر این اساس آقای Mr. Greenspan که یکی از تفسیر گران بازار ارزهای دیجیتال در e-Toro می‏باشد بدین گونه بیان کردند که ارز بیت کوین دارای ثبات نبوده و هر لحظه ممکن است که قیمت آن به طرز صعودی بالا رفته و یا به طور چشمگیری پایین بیاید. ایشان همچنین اظهار کردند که بیت کوین نیاز به چند دهه زمان دارد تا بتواند به ثباتی در بازار برسد و نسبت به تغییرات قیمت بزرگ و شتاب زده مقاومت نشان دهد.

در این بین بسیاری از بانک‏ها و مؤسسات مالی این اعتقاد را دارند که به دلیل عدم ثبات ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین، بهتر است که از این ارزها در مبادلات خود استفاده نکنند و این خود عامل مؤثری برای کاهش اعتبار ارزهای دیجیتال بوده است در کل باید ارزهای دیجیتال طی مدتی طولانی رفتاری با ثبات از خود نشان دهند تا نظر بانک‏ها و مؤسسات برای همکاری با این ارزها جلب شود و این خود نیاز به گذر زمانی قابل توجه است.

نوسانات قیمت بیت کوین

اما در این بین، گروهی از افراد هستند که می‏توانند به سود و درآمد قابل توجهی دست یابند. این افراد از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در بازار استفاده کرده و به سود می‏رسند. یکی دیگر از نظرات این است که گروهی از افراد به نام نهنگ وجود دارند که باعث بروز این چنین تغییرات قیمتی در بازار می‏شوند، در واقع این افراد می‏توانند با انجام خرید‏های با حجم بالا، باعث بروز نوساناتی قابل توجه در قیمت ارزهای دیجیتال شوند، چرا که این ارزها به خرید و فروش‏های بزرگ، حساس می‏باشند و در برابر چنین اعمالی از خود واکنش نشان می‏دهند.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.