اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۹ خرداد)

افتتاح دفتر خدمات پس‌ازفروش شرکت سازنده سخت‌افزارهای ماینینگ در قزاقستان

کنان (Canaan)، شرکت چینی سازنده سخت‌افزارهای ماینینگ، روز دوشنبه اعلام کرد اولین دفتر خارجی خدمات پس‌ازفروش خود را در قزاقستان افتتاح کرده است. بنابر این اطلاعیه، این دفتر خدماتی مانند تست و نگهداری دستگاه‌ها، ضمانت و مشاوره فنی به مشتریان محلی ارائه خواهد داد.  

منبع: theblockcrypto

تاثیر منفی اقدام وزارت دادگستری آمریکا بر ارزش بیت کوین

پس از اقدام وزارت دادگستری آمریکا در بازپس‌گیری معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بیت کوین‌های باج گرفته شده توسط هکرها، بازار رمز ارز شاهد یک ریزش مجدد در صبح سه‌شنبه بود. حمله یک باج‌افزار به بزرگترین خط لوله انتقال گاز آمریکا در ماه می منجر به بسته شدن موقت این خط لوله شد. نگرانی از دسترسی دولت آمریکا به حساب‌های کریپتو موجب ریزش صبح سه‌شنبه بود. در واقع در این صورت غیرمتمرکز بودن و حریم خصوصی بیتکوین زیر سوال می رود! اما کارشناسان معتقدند این ایراد وارد نیست و وزارت دادگستری آمریکا از ردیابی حساب ابری اجاره شده توسط هکرها برای بازیابی بیت کوین‌ها استفاده کرده است.

منبع: forbes

السالوادور با انرژی آتشفشان بیت کوین ماین خواهد کرد

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin) اعلام کرد رئیس‌جمهور السالوادور در حال مذاکره جهت ماین احتمالی بیت کوین با انرژی آتشفشان‌ها است.

منبع: توییتر

اقامت دائم در السالوادر در قبال سرمایه‌گذاری ۳ بیت کوین

نجیب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادر، در جریان یک گفتگوی زنده گفت کشورش به مهاجرانی که ۳ بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند اقامت دائم اعطا خواهد کرد. او افزود دولت به شهروندان یک کیف پول (wallet) بیت کوین اختصاص خواهد داد، اما هر کسی آزاد است از هر کیفی که مایل است استفاده کند.  

منبع: u.today

هولدرهای بلندمدت در حال خرید بیت کوین

نمودارهای شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند، هولدرها در کف قیمتی شروع به خرید و جمع‌آوری بیت کوین کرده و با بالا رفتن قیمت در چند گام اقدام به فروش می‌کنند. طبق همین نمودار‌ها، در حال حاضر هولدرهای بلند‌مدت در چرخه خرید بیت کوین هستند.

منبع: گروه تحلیل اکسکوینو

خبر فاندامنتال

نمودارهای شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند، تعداد کل موجودی هولدرهای بلندمدت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بیت کوین می‌باشد که 58 درصد کل بیت کوین‌های ماین شده را شامل می‌شود. و موجودی بیت کوین هولدرهای بلندمدت  8 درصد نسبت به سال 2017 افزایش داشته است.

#فاندا

منبع: گروه تحلیل اکسکوینو

احتمال کاهش نرخ هش شبکه بیت کوین با تصمیم جدید چین

ایالت سین‌کیانگ (Xinjiang) چین که میزبان بزرگترین منابع سوخت فسیلی در این کشور است از همه ماینر‌های بیت کوین خواست تا تمامی عملیات‌های استخراج بیت کوین را از چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ به وقت محلی متوقف کنند. این موضوع می‌تواند تاثیر بزرگی بر میزان نرخ هش شبکه بیت کوین داشته باشد.  

منبع: u.today

صرافی بی‌ترو ۱ میلیون توکن کاردانو را وارد استخر استیکینگ کرد

صرافی رمز ارز بی‌ترو (Bitrue) با اختصاص یک میلیون توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano) با نماد آدا (ADA) به استخر استیکینگ (Staking Pool) وان‌لاو (1LOVE) به استقبال این رمز ارز موفق رفت. ادم اونیل (Adam O’Neill)، ‌مدیر واحد بازاریابی بی‌ترو، بر تعهد این صرافی به رشد و توسعه کاردانو تاکید کرد.

منبع: u.today

ریپل به درخواست مهلت SEC اعتراض کرد

وکلای شرکت ریپل (Ripple) اعتراض خود را نسبت به درخواست مهلت دوماهه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تسلیم قاضی پرونده کردند. در این مناقشه حقوقی،‌ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توکن بومی شرکت ریپل با نماد ایکس‌آرپی (XRP) را فاقد ویژگی‌های یک رمز ارز دانسته و عرضه آن را غیرقانونی می‌داند.

منبع: u.today

کاهش شدید فعالیت دیفای‌ها در شبکه اتریوم

همزمان با کاهش شدید ارزش توکن‌های متعلق به پروتکل‌های دیفای (DeFi)، یا خدمات مالی غیرمتمرکز (decentralized finance)، میزان معاملات و تراکنش‌های این پروتکل‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و به سطوح سال ۲۰۲۰ بازگشته است. همین موضوع باعث شده تا کارمزدهای تراکنش‌ها نیز کاهش شدید داشته است. در همین راستا، معاملات یونی‌سو‌آپ (Uniswap) به میزان ۲۸ درصد نسبت به میانه ماه می سقوط کرده است.

منبع: decrypt

کاهش شدید فعالیت دیفای‌ها در شبکه اتریوم

همزمان با کاهش شدید ارزش توکن‌های متعلق به پروتکل‌های دیفای (DeFi)، یا خدمات مالی غیرمتمرکز (decentralized finance)، میزان معاملات و تراکنش‌های این پروتکل‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و به سطوح سال ۲۰۲۰ بازگشته است. همین موضوع باعث شده تا کارمزدهای تراکنش‌ها نیز کاهش شدید داشته است. در همین راستا، معاملات یونی‌سو‌آپ (Uniswap) به میزان ۲۸ درصد نسبت به میانه ماه می سقوط کرده است.

منبع: decrypt

مشاور فن‌آوری کاخ سفید معادل ۱ میلیون دلار رمز ارز هولد کرده است  

تیم وو (Tim Wu)، رئیس تیم مشاوران فناوری و سیاست‌های رقابتی در دولت جو بایدن، معادل بیش از ۱ میلیون دلار رمز ارز را هولد کرده است. طبق اسناد مالی منتشر شده، او به مقدار معادل ۱ تا ۵ میلیون دلار بیت کوین و ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار فایل کوین در کیف‌پول‌های شخصی خود نگهداری می‌کند. وو در گذشته یکی از منتقدین حوزه رمز ارز بود و در سال ۲۰۱۷ بیت کوین را یک حباب نامیده بود.

منبع: bitcoin.com

بلاک‌فای به دنبال افزایش ارزش از طریق جذب سرمایه

بنابر یک گزارش منتشر شده در روز سه‌شنبه، بلاک‌فای (BlockFi)، پلتفرم وام‌دهی کریپتو، قصد دارد با جذب چند صد میلیون دلار سرمایه جدید ارزش خود را به حدود ۵ میلیارد دلار برساند. شرکت ترد‌پوینت منجمنت (Third Point Management) و هدوسوفیا (Hedosophia) در این جذب سرمایه به بلاک‌فای کمک خواهند کرد. در ماه مارس، بلاک‌فای موفق شد با تکمیل سری دی از جذب سرمایه خود، ارزش خود را به ۳ میلیارد دلار برساند. بلاک‌فای در سال ۲۰۱۷ توسط زک پرینس (Zac Prince) و فلوری مارکز (Flori Marquez) بنیان گذاشته شد.  

منبع: u.today

مکزیک به موج استقبال آمریکای لاتین از کریپتو می‌پیوندد

یکی از نمایندگان مجلس مکزیک در حال تهیه طرحی است تا چارچوب قانونی برای رگلاتوری دارایی‌های کریپتو را ایجاد می‌کند. به این ترتیب با قانونی شدن حق تملک دارایی‌های رمز ارز، مکزیک نیز به سایر کشورهای آمریکای لاتین می‌پیوندد.

منبع: u.today

اسکای‌بریج: بیت کون همچنان یک گزینه قوی برای سرمایه‌گذاری است

تروی گیسکی (Troy Gayeski)، یکی از مدیران سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری اسکای‌بریج (SkyBridge)، معتقد است، به رغم اصلاح اخیر بازار و احتمال افزایش بدبینی برخی موسسات، بیت کوین همچنان یک گزینه قوی سرمایه‌گذاری است. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ تاکید کرد که اصلاح قیمتی اخیر به هیچ عنوان متفاوت از حرکت‌های قیمتی بازار در گذشته نیست و این دارایی دیجیتال همچنان یک گزینه ایده‌ال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.  

منبع: finbold   

سرمایه‌گذاری هولدینگ وارن بوفت در بانکی که قصد راه‌اندازی ETF بیت کوین دارد

به گزارش تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، هولدینگ متعلق به دشمن سرسخت بیت کوین در بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند که قصد راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین را دارد. هولدینگ برکشایر هثوی (Berkshire Hathaway)، متعلق به وارن بوفت (Warren Buffett)، نیم میلیارد دلار در نیوبانک (Nubank) برزیل سرمایه‌گذاری کرده است. موضوع عجیب این است که نیوبانک شرکت کارگزاری ایزینوست (Easynvest) را خریداری کرده و این دو مجموعه قصد دارند با راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین را به مشتریان خود ارائه دهد.    

منبع: u.today

امکان انجام معاملات داج کوین به اپلیکیشن رولوت اضافه شد

رولوت (Revolut)، شرکت فینتک مستقر در انگلستان، اعلام کرد داج‌کوین (Dogecoin) و ۲۹ رمز ارز دیگر را به اپلیکیشن این شرکت اضافه خواهد کرد. از این پس کاربران می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن اقدام به خرید، فروش و هولد داج کوین کنند.

منبع: decrypt

سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساکس در بلاکدیمن

بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، شرکت گرین‌اسپرینگز اسوشیتز (Greensprings Associates) و شرکت بلاک‌فای (Blockfi) در دور ای (Series A Round) از جذب سرمایه برای بلاکدیمن (Blockdaemon)‌ شرکت کردند. بلاکدیمن یک توسعه‌دهنده نود بلاک‌چین است. بلاکدیمن موفق شد در این مرحله ۲۸ میلیون دلار سرمایه را جذب کند.

منبع: beincrypto

افزایش ملاحظات امنیتی در صرافی کراکن

کارمندان شرکت پی‌وارد (Payward) که صرافی رمز ارز کراکن (Kraken) در آمریکا را اداره می‌کند تحت ملاحظات امنیتی شدید قرار دارند. کارمندان مدام در حال انجام مانورهای امنیتی هستند تا آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه حمله سایبری را داشته باشند.

منبع: beincrypto

افزایش سرعت انتقال در صرافی جمینی

صرافی جمینی (Gemini) در حال مذاکره برای خرید شارد ایکس (Shard X) است. شارد ایکس یک توسعه‌دهنده محاسبات چندجانبه امن (secure multi-party computation) است و اضافه شدن آن به جمینی می‌تواند سرعت انتقال دارایی‌های دیجیتال مشتریان در این صرافی را افزایش دهد.

منبع: beincrypto

ثبت رکورد ترافیک اینترنت حوزه کریپتو در ماه می

بنابر اطلاعات سیمسلاروب (SimilarWeb)، ترافیک اینترنت مصرف شده در صرافی‌های رمز ارز به رقم تاریخی ۶۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید در ماه می رسید. ترافیک کریپتو در ماه می شاهد یک رشد ۲۰.۴ درصدی نسبت به ماه آوریل بود. همچنین این تعداد همراه با افزایش ۱۰۸ میلیون بازدید در مقایسه با رکورد قبلی در ماه ژانویه است.

منبع: theblockcrypto

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.