استفاده از بلاک چین توسط اپراتورهای همراه

مشارکت چهارمین اپراتور برتر در پلتفرم بلاک چین خودرو

چهارمین اپراتور برتر موبایل آمریکا در پلتفرم بلاک چین خودرو مشارکت می‌نماید.

استفاده از بلاک چین توسط اپراتورهای همراه

همه روزه خبرهای جدیدی در مورد کاربرد و استفاده‏‌های بلاک چین در سراسر دنیا گزارش می‌‏شود. هر چند بلاک چین در ابتدا برای کاربردهای مشخص در زمینه‏‌ی ارز دیجیتال به وجود آمده بود ولی در مدتی کوتاه توانست صنایع مختلف را مجذوب خود نموده و کاربردها و استفاده‏‌های جدیدی برای خود داشته باشد. کاربردهای جدید بلاک چین در زمینه‌‏های مختلفی مانند کشاورزی، بانکداری، ردیابی، امنیت و صنعت خودرو می‏‌باشد.

مشارکت اپراتور موبایل در فناوری بلاک چین

در یکی از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، اپراتور ” Sprint ” به عنوان چهارمین اپراتور برتر موبایل آمریکا در پلتفرم بلاک چین خودرو مشارکت می‌نماید. در این مشارکت این اپراتور با استارتاپ ” NXM Labs ” همکاری نموده و در تلاش است تا یک پلتفرم خودوری ” 5 G ” را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین به وجود آورد.

بر اساس آمار منتشر شده در اکتبر سال 2017، اپراتور Sprint، دارای 54 میلیون مشترک آمریکایی بوده و خدمات و سرویس‌‏های خود را برای این افراد ارائه می‌‏نماید. اپراتور Sprint با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و شبکه‌‏ی LTE خود قصد دارد امکانات زیر را در اختیار کاربرانش قرار دهد :

  • ارائه‏‌ی خدمات وای‌فای موبایل برای مسافران

در این ویژگی این امکان فراهم می‌‏شود که افراد در حال حرکت و به نوعی در حال مسافرت بتوانند از تمامی امکانات اینترنتی و خدمات اپراتور خود بهره مند گردند.

  • مانیتورینگ سلامت خودرو

با استفاده از این ویژگی، می‌‏توان سلامت و نحوه‌‏ی کارکرد خودرو را در جاها و مکان‌‏های مختلف مشاهده نمود و به نوعی با دریافت گزارش‌‏ها و تطبیق آن‌‏ها با استانداردهای موجود بتوان در مورد درست و سلامت کار کردن خودرو تصمیم گیری نمود و در صورت مشاهده‏‌‍ی شرایط نامساعد و ناهنجاری در کارکرد خودرو، این موارد به سرعت به مالک خودرو گزارش داده شود.

  • اولین سیستم اینترنت اشیاء پیاده سازی شده با بلاکچین که از لحاظ امنیتی بسیار مستحکم بوده و به عنوان دیوار و سدی محکم در برابر افراد مهاجم و هکرها محسوب می‎شود.

امنیت با پلتفرم بلاک چین

با استفاده از این ویژگی، یک سیستم ایمن در برابر حملات سایبری ایجاد می‌‏شود و مشترکین اپراتور Sprint می‌‏توانند بدون نگرانی از شرایط امنیتی و با خیال راحت از سرویس‏‌های ارائه شده توسط این اپراتور استفاده نمایند.

با استفاده از قابلیت‏‌های فناوری بلاک چین ، استارتاپ NXM، یک سطح بالایی از امنیت و توانایی ‏های پیشرفته را برای وسایل نقلیه فراهم می‏‌نماید که این امکانات، تنها به واسطه‏‌ی وجود فناوری بلاک چین هست و به هیچ شکل دیگری نمی‌‏توان این قابلیت‌‏ها را فراهم نمود. علاوه بر قابلیت‏‌های بالا، فناوری بلاکچین ، امکانات دیگری را نیز در اختیار مشترکین اپراتور Sprint قرار می‌‏دهد که از جمله‌‏ی این امکانات می‏‌توان به قابلیت پیدا کردن فضاهای پارک خالی و همچنین پیدا کردن ایستگاه‌‏های گازی که در نزدیکی بوده و هزینه‌‏ی کمتری می‌‏گیرند، اشاره نمود. علاوه بر این در این تکنولوژی، کاربرانی که در خودروهای جداگانه قرار دارند می‌‏توانند از طریق شبکه بلاک چین به هم وصل شده و با یکدیگر ارتباط بر قرار نمایند. اپراتور Sprint امیدوار است که با امکانات جدیدی که برای کاربران خود فراهم می‌‏کند، بتواند مشترکین بیش‏تری را برای همکاری جذب نماید.

 

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.