اخبار ارز دیجیتال

هیئت مدیره ریپل ؛ بانک­ ها به زودی در دستان ارز دیجیتال ریپل!

هیئت مدیره ریپل؛ بانک­ ها به زودی در دستان ریپل!

ارز دیجیتال ریپل در مسیر پیشرفت

13 موسسه اقتصادی در حال ادغام با سیستم بلاک چین (ریپل) و RippleNet هستند؛ سامانه­‌ای که 200 بانک را به اکوسیستم ریپل هدایت می­‌کند.

خبرهای اخیر حاکی ازاین است که سامانه­‌های انتقال و مدیریت پول مانند Euro Exim Bank، SendFriend و JNFX در حال پیوستن به جامعه ریپل‌نت هستند. آن­‌ها علت انتخاب این ارز را نقدپذیری کامل، تراکنش­‌های سریع، کم هزینه و شفاف­‌تر از راه‌­های سنتی دانسته­‌اند.

همه گزینه‌­ها در دست هیئت مدیره ریپل

برد گارلینگ ­‌هاوس رئیس هیئت مدیره ریپل اعلام کرد در سال گذشته بیش از 100 موسسه اقتصادی به ریپل‌­نت پیوسته و شبکه بلاک چین شاهد رشد 350% تراکنش هاست. یکی از مهم‌­ترین علل پیوستن موسسات کارایی انتقال پول به صورت فرامرزی است. مسائلی که ریپل نت به طور ویژه برای رفع آن­‌ها ظهور کرده است.

رئیس بخش بازار­های در حال ظهور JNFX در این باره گفت:

“پرداخت­‌های بین کشوری با ناکارایی عجین شده است. ناکارایی در هزینه، سرعت و شفافیت تراکنش‌­ها از جمله این مسائل است. مشتریان ما از آفریقا تا محروم‌­ترین روستا­ها در نیجریه (با مجموعیت 40 کشور) تصمیم بر آن گرفته­‌اند تا به علت نقدپذیری و امکان معامله آسان، ریپل را برگزینند.”

پذیرفته شدن ارز دیجیتال ریپل توسط بانک ها برخلاف نظر منتقدین

گارلینگ‌­هاوس در راستای انتقادات بر این­که هیچ‌­گاه بانک‌­ه ارز دیجیتال ا ریپل را به رسمیت نمی‌­شناسند اعلام نمود تقاضا برای پیوستن به این سیستم و فعالیت برای انجام پرداخت­های بین‌­المللی (توسط بانک­‌ها و موسسات اقتصادی) این مسئله را نقض می‌­کند.

هدف کوتاه مدت و بلند مدت ریپل چیست؟

در حال حاضر، ریپل به دنبال نفوذ و تصاحب کردن سهمی از 2 تریلیون دلار جابجایی مبالغ در سامانه سوییفت است.

در کوتاه مدت، بعید به نظر می‌­رسد تا بانک‌­های بزرگ به این سیستم وارد شوند، زیرا آن‌­ها جامعیت سوییفت را در دست داشته و تکیه بر زیرساخت کنونی برای آن­‌ها الزامی است.

مسئله مهم، ادامه پیوستن بانک­ های خرد و استارت ­آپ­ های فینتک به ریپل ­نت برای مقابله و رقابت با سوییفت، و در اختیار داشتن بازار­های در حال ظهور و بازار­های کنونی است.

اکنون، ریپل­ نت می‌­بایست برای ادامه رقابت، نرخ رشد در حال حاضر را تثبیت نموده و به دنبال راه­‌هایی باشد تا عمده موسسات اقتصادی را جذب نماید. زیرا ارزش یک سامانه شبکه­‌ای کریپتو از موسساتی که در صدر آن فعالیت می‌­کنند به وجود آمده و به نقدینگی آن می‌­افزاید.

به نظر می­‌رسد این ارز دیجیتال در یکی از بهترین دوران رشد اقتصادی به سر ببرد. آیا شما نیز چنین دیدگاهی را دارید؟

منبع: ccn

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا