آموزش ارز دیجیتال

ارز تون کوین (TON) چیست؟ ارز دیجیتال تلگرام

توکن TON،‌ به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی برای پلتفرم Telegram Open Network معرفی شد. TON دقیقا Telegram Open Network است که به‌صورت حروف اختصاری برای نام این توکن انتخاب شده است.

ارز تون، به خاطر پشتوانه قدرتمند و ساز و کار منحصربه‌فرد خود، توانست توجه بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی را به خود جلب کند و در زمان کوتاهی، محبوب و مشهور شود.

شبکه باز یا The Open Network یک بلاک‌چین جامعه‌محور است که توسط تیم تلگرام طراحی شده است؛‌ این بلاک‌چین لایه اول، از مدل اثبات سهام (PoS) بهره می‌برد.

ارز TON چیست؟

ارز دیجیتال تون کوین، در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و در ابتدا با نام GRAM شناخته می‌شد. هدف از ایجاد و انتشار این شبکه و توکن تون نیز انجام معاملات سریع و کاربرپسند است.

بلاک چین تون، می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه پردازش کند و بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این پروژه برای مدتی متوقف شد و از Telegram Open Network به The Open Network تغییر نام داد. 

پروژه ارز دیجیتال تون توانست در بازه زمانی کوتاهی، با فروش توکن‌های خود، چیزی درحدود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند و به بزرگ‌ترین پروژه ICO تبدیل شود. اما بعد از مشکلاتی که توسط SEC (سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا) برای این پروژه ایجاد کرد، دوروف (بنیان‌گذار تلگرام و بلاک‌چین تون)، مجبور شد پروژه TON را به توسعه‌دهندگان دیگری واگذار کند و سرمایه دریافتی پروژه را، به سرمایه‌گذاران بازگرداند. 

ارز دیجیتال TON بعد از این اتفاق از بین رفت و شبکه تون، با دو توکن TON Crystal و TONcoin به فعالیت خود ادامه داد.

درکل شبکه تون تمرکز خود را روی سرویس‌دهی سریع و آسان به کاربران معمولی گذاشته است و تلاش می‌کند کارآمد، سریع و مقیاس‌پذیر باشد. 

ارز TON Coin درحال‌حاضر در اکسکوینومارکت، قابل خرید، فروش و معامله است.

نحوه کارکرد شبکه تون

شبکه TON به‌عنوان یک شبکه چندزنجیره‌ای یا Multichain شناخته می‌شود و از بلاک‌چین‌های مختلفی برای افزایش مقیاس‌پذیری کلی شبکه استفاده می‌کند. دو نوع بلاک چین اصلی این شبکه عبارتند از مسترچین (Masterchain) و ورک چین (Workchain). بلاک‌چین اصلی یا همان Masterchain مسئول مخزن اطلاعات کلی شبکه، دیتاهای مربوط به اعتبارسنجی تراکنش‌ها، ورک چین‌ها و هش‌های تعریف‌شده آخرین بلاک‌ها است. از طرف دیگر ورک چین‌ها اطلاعات قراردادهای هوشمند و انتقال ارزش‌ها را مدیریت و نگه‌داری می‌کنند.

ورک چین‌ها می‌توانند با قابلیت «شاردینگ»، به شاردچین (Shardchain) یا خرده بلاک‌چین تقسیم شوند. شاردچین‌ها نیز وظیفه رسیدگی به تراکنش‌های زیرمجموعه‌ای حساب‌ها را به‌عهده دارند. اصلی‌ترین نقش شاردچین‌ها، انجام تراکنش‌ها به‌صورت موازی و کمک به کاهش بار کلی شبکه است. شاردچین‌ها تابع قوانین ورک چین مخصوص به خود هستند.

تون کوین، توانایی پردازش چیزی درحدود یک میلیون تراکنش در ثانیه را دارد. 

ارز دیجیتال TON کوین

کاربرد ارز دیجیتال Toncoin

توکن Toncoin به‌عنوان توکن بومی شبکه تن شناخته می‌شود و کاربردهای زیر را دارد:

  • پرداخت کارمزد تراکنش در شبکه TON
  • پاداش نودهای شبکه
  • نقش حاکمیتی
  • استیکینگ و ایجاد نود
  • خرید و فروش از طریق وب‌سایت Fragment

هدف بنیادی شبکه تون، ارائه یک سیستم بانکی غیرمتمرکز به کاربران است تا آن‌ها بتوانند کنترل بیش‌تری بر دارایی‌های خود داشته باشند و اکوسیستم را به‌صورت DAO مدیریت کنند. توکن TONcoin در خارج از شبکه The Open Network نیز ارزش دارد می‌تواند با جفت‌ارزهای دیگر مانند تتر، BNB و DOT مبادله شود.

حداکثر عرضه TON کوین چیزی بیش‌از ۵ میلیارد واحد است که از تمام این تعداد، ۱.۲۲ میلیارد واحد در گردش است.

پروکسی تون

پروکسی TON، یک لایه در شبکه The Open Network است که ناشناس بودن را به نودهای اعتبارسنج اضافه می‌کند. کاربران می‌توانند از این پروکسی برای ایجاد یک VPN غیرمتمرکز، برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنند. درواقع پروکسی TON، سانسور در این شبکه را غیرممکن می‌کند و دسترسی راحت‌تری برای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (DApps) فراهم می‌کند.

کیف پول TON کوین

تون کوین کیف پول اختصاصی خود را به نام تن ولت (TON Wallet) دارد. این کیف پول به کاربران امکان پرداخت‌های سریع و ایمن مبتنی بر بلاک‌چین تون را، بدون هیچ‌گونه واسطه می‌دهد.

کیف پول‌های تراست ولت، متامسک، لجر و کیف پول نرم‌افزاری اکسکوینو، از ارز دیجیتال تون کوین پشتیبانی می‌کنند. 

جفت ارز TON/USDT اکسکوینومارکت

شما از حالابه‌بعد می‌توانید جفت ارز تون/تتر را در اکسکوینومارکت معامله کنید. مارکت اکسکوینو یک پلتفرم امن و سریع، برای انجام انواع معاملات رمزارزی است که امکانات مختلفی را برای تریدرها فراهم می‌کند. امکانات اکسکوینومارکت:

  • بستر معاملاتی P2P
  • امکان تعیین حد سود، حد ضرر و سفارش‌گذاری OCO
  • معامله و برداشت با حداقل کارمزد
  • بیش از ۶۰ بازار معاملاتی جفت ارز

اکسکوینو مارکت بازاری است که روی شبکه هوشمند بایننس (BSC) پیاده‌سازی شده و امکان انجام معاملات فوری را، بدون واسطه و با کم‌ترین کارمزد فراهم می‌کند. درکنار همه این‌ها، اکسکوینومارکت اپلیکیشن هم دارد و همیشه در دسترس شماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا