پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
گابریل عابد

سفیری که قصد توسعه همکاری کریپتویی با امارات دارد

اولین سفیر باربادوس در امارات متحده عربی در حال برنامه‌ریزی برای تقویت همکاری و روابط بین بریج‌تاون و ابوظبی فراتر از زمینه‌های سنتی است. گابریل عابد (Gabriel Abed)، که خود هم‌بنیانگذار شرکت مالی دیجیتال بیت‌اینک (.Bitt Inc) است، به‌تازگی اعلام کرده که دیپلماسی فناوری را بین دو کشور باربادوس و امارات راه‌اندازی خواهد کرد. عابد، از چهره های برجسته منطقه کارائیب در زمینه ارزهای دیجیتال، به طور رسمی کار خود را به عنوان سفیر باربادوس در امارات آغاز کرده است.

عابد در همین راستا گفته: «به دلیل پایه و اساس قوی امارات متحده عربی در حوزه دیجیتال است که تصمیم به راه‌اندازی دیپلماسی فناوری گرفته‌ام تا پل‌های تکنولوژیکی بین این دو کشور را در حال و آینده ایجاد کنم.

او ، به عنوان یکی از چهره‌های برجسته در زمینه ارزهای دیجیتال، افزود دیپلماسی فناوری از علاقه او به فناوری بلاکچین الهام گرفته است.

وی مجوز فعالیت خود را از عمر سیف غباش (Omar Saif Ghobash)، معاون وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی در امور فرهنگی دریافت کرد. غباش ضمن انتصاب عابد به عنوان سفیر این کشور، برای وی در خصوص افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه بین امارات و باربادوس آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: «امارات متحده عربی از موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی معتبری برخوردار است و این امر به لطف چشم‌انداز سیاسی رئیس‌ این کشور، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، محقق شده است. امکانات، بی‌پایان و آینده هیجان‌انگیز است چراکه من به دنبال تقویت ارتباطات و دستاوردهای متقابل برای هر دو ملت، فراتر از تجارت و سرمایه‌گذاری جهانی هستم. هرچند تجارت نیز از مسائل مهم به‌شمار می‌رود، اما من به‌دنبال انتقال دانش و حمایت از اهداف و توسعه ملی و پایدارمان هستم. من با اهداف زیادی بر روی کاغذ و با حفظ باربادوس در قلبم حرکت می‌کنم.»

در ماه مارس سال جاری بود که جرومه والکات (Walcott)، وزیر امور خارجه و تجارت خارجی باربادوس، از انتصاب عابد به عنوان سفیر این کشور در امارات خبر داد.

والکات در توضیح این انتصاب گفت ایجاد سفارت در ابوظبی به پیشرفت چشمگیر مشارکت دوجانبه قوی‌تر با امارات متحده عربی کمک می‌کند، که یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای خاورمیانه بوده و از قدرت قابل توجهی در منطقه برخوردار است.

منبع: باربادوس تودی

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.