دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
توکن مانا

اپیزود 201 – مانا؛ قهرمان همه‌فن حریف متاورسی

طبق روال هر هفته، این پنجشنبه هم رفتیم سراغ متاورس! توی پادکست امروز، درباره توکن بومی پلتفرم محبوب دیسنترالند یعنی رمز ارز مانا MANA صحبت کردیم.

شما توی سبد سرمایه‌گذاریتون، مانا دارید؟

پادکست امروز رو بشنوید:

همونطور که میدونید هر ۵ شنبه توی رادیو اکسکوینو درباره متاورس چیزای بیشتری یاد می‌گیریم. حالا اینبار نوبت رسیده به توکن بومی محبوب پلتفرم دیسنترالند یعنی رمز ارز مانا MANA. ما نمیخوایم تو این قسمت زیاد درباره ساختار پتانسیل قیمتی یا توکنومیک این رمز ارز حرف بزنیم بجاش میخوایم به کاربردها و موارد استفادش اشاره کنیم تا بدونیم مانا دقیقا به چه دردی میخوره. با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر پنج‌شنبه 5اسفند ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 201 م از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، بهتره بدونید که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست تحت هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی نداره

تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب حوزه رمزارزها، بلاک‌چین و متاورس رو در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم. پس قبل ازینکه هرگونه سرمایه‌گذاری، خوب مطالعه کنید و بعد آگاهانه تصمیم بگیرید.

راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید.

خب مانا یه توکن بومی و کاربردی دیسنترالنده که حکم سوخت موتور این پلتفرم رو داره و هر چیزی که فکر کنید با این توکن خرید و فروش میشه. حالا بذارید ببینیم مانا دقیقا چه کاربردهایی داره.

خرید زمین

خب طبیعتا با هایپی که درباره متاورس ایجاد شده اولین چیزی که به ذهن هر کسی میرسه خریده زمینه. یه زمین مجازی که نه سند و بونچاقی داره نه میشه با خانواده رفت و توش قدم زد. اگه پادکستای ما رو تا الان گوش داده باشید یا مقاله‌های بلاگمون رو خونده باشید حتما با مفهوم زمین متاورسی آشنا هستید. خب مثل هر پلتفرم دیگه‌ای توی دینسترالند هم برای خرید زمین‌های متاورسی باید از توکن مانا استفاده کنید.

یه نکته جالب اینه که تمام توکن‌هایی که در عرضه اولیه زمین‌ها از کاربران گرفته شد تو یه قرارداد هوشمند سوزونده شده که این باعث کاهش عرضه و به دنبالش افزایش قیمت میشه. جالبه نه؟

اجاره زمین

همونطور که میتونید توی این دنیای مجازی قدم بزنید و یه زمین مجازی برای خودتون بخرید میشه یه سری زمین هم اجاره کرد. ازونجایی که قیمت زمین‌ها توی دیسنترالند زیاده، هر کسی از پس خریدشون بر نمیاد برای همین یه سری سایت شخص ثالث وجود دارن که زمین‌های خاصی رو برای مدت‌های مختلفی به طرفدارای این پلتفرم اجاره میدن. برای اجاره گرفتن این زمین‌ها هم باید توکن مانا داشته باشید.

خرید اسم منحصر به فرد

توی دیسنترالند کاربرای زیادی وجود داره و هیچ محدودیتی برای انتخاب اسمتون نیست. وقتی که برای اولین بار وارد این پلتفرم میشید باید یه اسم برای خودتون انتخاب کنید ولی این اسم منحصر به فرد نیست. وقتی که همه چی تموم شد و وارد این بازی شدیدی میبینید که کنار اسمتون یه سری علامت و عدد قرار گرفته.

اکه دوست دارید یه اسم خاص داشته باشید که هم نمایانگر برند یا اسم خودتون توی دیسنترالند باشه میتونید یه اسم به نام خودتون ثبت کنید که البته حداقل باید ۱۰۰ مانا برای این کار هزینه کنید.

اینجا هم هر هزینه‌ای که برای ثبت اسم توی دیسنترالند پرداخت میشه توی یه قرارداد هوشمند سوزونده میشه تا بازم عرضه در گردش مانا کم بشه.

تبلیغات

تبلیغات به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده. از تبلیغات توی بیلبوردهای خیابون گرفته تا تک تک تبلیغاتی که توی برنامه‌های موبایلی برامون باز میشه. توی دیسنترالند هم میشه تبلیغات انجام داد. جدای اینکه شما خودتون صاحب یه جایی باشید و تبلیغات کارتون رو بکنید، جاهای مختلف این دنیای خیالی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی زیادی هست که صاحباشون برای پخش آگهی اونا رو به شما اجاره می‌کنن. برای اجاره این بیلبوردها هم شما به مانا نیاز دارید.

آواتار، لباس و اکسسوری

یکی از قابلیت‌های جذاب دیسنترالند شخصی سازی آواتاره. شما می‌تونید هر مشخصه‌ای که دوست دارید، مثل ابرو، چشم، دهن، لباس، شلوار، کفش، کلاه، عینک و خیلی چیزای دیگه رو توی مارکت دیسنترالند انتخاب کنید و بخرید تا از اونا استفاده کنید. برای اینکه بتونید آواتارتون رو شخصی سازی کنید شما باز هم به توکن مانا نیاز دارید.

حاکمیت

دیسنترالند یه پروژه غیرمتمرکزه که با آرای اکثریت جامعه تغییرات در اون انجام میشه. اگه خیلی خلاصه بخوایم بگیم کاربرا میتونن به واسطه توکن مانایی که هولد کردن توی رای گیری‌های دیسنترالند دائو شرکت کنند و نظر خودش درباره تصمیم‌هایی که قراره آینده این پلتفرم رو تغییر بده به همه اعلام کنن.

سرمایه‌گذاری

بیشتر افرادی که تو دنیای رمزارزهای فعالیت میکنن به کاربرد کوین‌ها و توکن‌ها اصلا کاری ندارن و فقط به دنبال سرمایه‌گذاری و تریدن تا یه سودی به جیب بزنن. خب ما هم این دسته از افراد رو فراموش نکردیم. توکن مانا توی سال گذشته عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون داده و سود زیادی رو نصیب سرمایه‌گذارا کرده. شما هم اگه به این رمزارز علاقمندید میتونید توی اکسکوینو مانا رو معامله میکنید

به طور کلی موارد استفاده توکن مانا زیاده ولی ما سعی کردیم موارد مهم رو براتون توی این پادکست بیاریم.

اگه فکر میکنید دیسنترالند و توکن بومیش یعنی مانا واقعا لایق لقب پادشاه متاورس هستن یا نه؟ نظرتون رو برامون کامنت کنید تا بدونیم شما درباره این پروژه چه فکری میکنید؟

خب به پایان این محتوای آموزشی و جدیدمون رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات براتون مفید بوده باشه . قبل از انتها هم بهتره یه اشاره‌ای هم به جشنواره کولاک زمستونی اکسکوینو داشته باشم. اگه همین امروز موجودی رمزارزی کیف پولتون رو برای مثال ۲۰۰۰ دلار افزایش بدید تا ۱۰ اسفند ماه که جشنواره تموم میشه ۱۲۰۰ شانس برای برنده شدن ۱۵ تا آیفون ۱۳ و ۵ تا اتریوم بدست میارید.

فقط یادتون باشه که اگه رمزارزهاتونو به ریال تبدیل کنید یا از کیف پولتون خارج کنید امتیازایی که تا الان گرفتید رو به نسبت دارایی خروجی از دست میدید. پس بجنبید که تا ۱۰ اسفند فقط ۶ روز نمونده. اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید تا کارشناسانمون جواب سوالهاتون رو بدن. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

درباره ساحل اختری

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.