پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
استفاده از بلاک چین در سامسونگ

فناوری بلاک چین برای رهگیری محموله‌ها در سامسونگ

غول تکنولوژی دنیا، کمپانی سامسونگ قصد دارد از فناوری بلاک چین برای توزیع محصولات خود دربازار گوشی‌های هوشمند استفاده نماید.

به نقل از صاحب نیوز؛ کمپانی سامسونگ این کار را برای ارتقا عملکرد خود در شبکه‌ی جهانی انجام می دهد. یکی از شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ با نام Samsung SDS که از آن با عنوای بازوی ارائه ی خدمات و بخش آی تی این کمپانی یاد می‌شود، در این عرصه پیشرو می‌باشد.

بر اساس گفته‌های یکی از مدیران کمپانی سامسونگ، Samsung SDS می‌تواند با استفاده از بلاک چین محموله‌های خود را که ارزش چند صد میلیاردی دارند به راحتی رهگیری کرده و هزینه‌ی ارسال آن‌ها را تا ۲۰ درصد کاهش بدهد. با توجه به این موضوع که بسیاری از شرکت‌ها استفاده از بلاک چین را تنها محدود به استفاده از ارز دیجیتال می‌دانند، کمپانی سامسونگ را می‌توان در این عرصه به عنوان پیشرو در استفاده‌ی کاربردی از این فناوری دانست.

ظاهرا شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در حال آشنایی با فناوری بلاک چین هستند. بعید نیست که هر روز خبر‌های مختلفی از پیشرفت این فناوری در کمپانی‌های مختلف بشنویم. بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه‌ی گارتنر، تا سال ۲۰۲۵ کسب و کارهایی که به بلاک چین مرتبط می‌شوند ارزشی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد دلار خواهند داشت.

در سال جاری انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ اس اس دی علاوه بر یک میلیون کانتینر ۶۰ فوتی بتواند ۴۸۸ هزار تن کالا را از طریق خط هوایی جابجا نماید. این کالاها شامل گوشی‌های گلکسی S9 و صفحه نمایش های ال ای دی می‌باشد.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.