اخبار ارز دیجیتال

مجله تایمز: تلاش بیت­ کوین برای آزادی­!

بیت کوین

اهمیت تلاش بیت کوین برای آزادی

فواید و ویژگی­‌هایی ارز­های دیجیتال بر هیچ­ کس پوشیده نیست؛ امکان معامله یک ارز بدون دخالت دولت­‌ها، امنیت بالا و هزینه انتقال پایین تنها بخشی از دستاورد­های تکنولوژی بلاک چین می‌­باشد.

در همین رابطه یک مقاله در مجله مشهور تایمز منتشر گردیده است و نویسنده مقاله “اهمیت تلاش بیت کوین برای آزادی” اختراع ساتوشی ناکاموتو را دارای پتانسیل آزادی­ خواهی می­‌داند.
“بیت کوین می‌­تواند یک ابزار اقتصادی مقاوم در برابر سانسور در تبادلات مالی به حساب بیاید.”

یک محقق کریپتوکارنسی با تعامل در تبادلات با پول رسمی به نام الکساندر ماچادو بیان می‌­کند انتقال پول از ایالات متحده آمریکا به ونزوئلا با توجه به تحریم‌­های گسترده بسیار هزینه‌­بر بوده و ممکن است تا 56% از کل هزینه را نیز شامل شود.

بنابراین شهروندان ونزوئلا راهی بهتر را در پیش گرفته‌­اند که “ارز­های دیجیتال” نام دارد. در روش رسمی، پول باید ابتدا به کلمبیا ارسال شده و پس از طی مدت زمان طولانی و هزینه بیشتر، ضمن وجود خطر، به ونزوئلا پرداخت شود. در این بین بیت کوین گزینه سریع و مطمئن­‌تری خواهد بود.

بیت کوین ؛ ارزی دیجیتال عاری از تورم

زمان مبین آن است که بیت کوین نمی­‌تواند دست‌خوش تورم شود. این درحالیست که ارز رسمی ونزوئلا بالغ بر 1 میلیون درصد تورم دارد. البته این مسئله تنها دامن­‌گیر ونزوئلا نبوده و کشور­هایی مانند زیمبابوه نیز از این مسئله رنج می‌­برند.

این مقاله به طور تخصصی بیان می‌­کند بیت کوین می­‌تواند به افراد در کشور­هایی مانند چین کمک کند تا از نظارت­‌های حکومتی در امان باشند.
در همین راستا، در اسفند ماه 96 ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور آمریکایی گفت: “بیت کوین بهترین گزینه برای گریختن از اجبار دولت نیست، و همچنان نیاز به یک جایگزین بهتر در این زمینه وجود دارد.”

پیشرفت بیت کوین با وجود مخالفت­‌ها

مسئله مهم دیگری که مجله تایمز به آن پرداخته‌­است، ماهیت بیت کوین در توانایی پنهان نمودن تراکنش‌­ها و ممانعت دولت از امکان ضبط والت‌­های این ارز دیجیتال است.

در فروردین ماه 97 والت کریپتو ویکی­لیکس در وب­سایت CoinBase مسدود شد.  با این وجود، امری که پابرجاست به گفته خود اسنودن WikiLeaks به استفاده از ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد زیرا کلید­های خصوصی این رمزارز­ها در اختیار این ارگان قرار داد. همچنین در شهریور ماه 96 ارز Zcash نیز به ارز­های حمایتی این سازمان پیوست؛ کریپتو موردعلاقه آقای اسنودن!

امیدواریم به زودی رمز ارز­های دیجیتال بتوانند بر حکومت ارز­های رسمی و قابل کنترل دولت­‌ها و در نتیجه تحکیم تحریم‌­ها و فشار بر ملل پایان دهند.

نظر شما در این‌­باره چیست؟ دیدگاه­تان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا