پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
نرخ بهره

ویدیو/ قسمت دوم صفر تا صد کریپتویی : نرخ بهره

ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال ناشی از چی بود ؟ بله چیزی به اسم ” نرخ بهره” !
اما چرا نرخ بهره میتونه تا این حد روی بازارهای مختلف تاثیر بذاره ؟ توی این قسمت از پکیج آموزش کریپتو از صفر تا صد به سراغ بررسی این شاخص مهم یعنی نرخ بهره میریم …

بررسی این مفهوم مهم رو از دست ندید :

خب تو قسمت اول از آموزش صفر تا صد کریپتوییمون گفتیم که چه بخوایم چه نخوایم زندگیمون با اقتصاد عجین شده و برای اینکه بتونیم تو بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال سرمایه‌‌گذاری‌های موفقی داشته باشیم باید اول بتونیم با مفهوم اقتصاد و قوانین مهم اقتصادی آشنا بشیم. همچنین گفتیم که ما در اکسکوینو تصمیم داریم که در کنار هم قدم به قدم و از صفر کریپتو رو آموزش بدیم . خب در قسمت اول درباره مفاهیم اولیه اقتصاد یعنی عرضه و تقاضا صحبت کردیم و فهمیدیم که چه ارتباطی با دنیای رمزارزها داره.


تو این قسمت میخوایم درباره مفهوم مهم بعدی یعنی نرخ بهره صحبت کنیم و توضیح بدیم که چه تاثیری روی بازار رمزارزها داره. پس در ادامه با ما همراه باشید .

اکسکوینویی‌ها سلام . وقتتون بخیر . من ساحل اختری هستم و با دومین قسمت از مجموعه ” کریپتو، از صفر تا صد” در خدمت شما هستم لازم به ذکر هست که همینجا خدمتتون اعلام کنم که این پکیج آموزشی ما به صورت سریالی پخش میشه و شما با دنبال کردن تمام قسمت ها میتونید متخصص این بازار بشید . پس این ویدیو رو سیو کنید و برای علاقه مندان به این بازار ارسال کنید.

نرخ بهره


نرخ بهره یکی از مفاهیمیه که میشه گفت تاثیر زیادی در اقتصاد و بازار ارزهای دیجیتال داره . نرخ بهره مثبت یعنی نرخی که بابت جلوگیری از کاهش ارزش پول پرداختی در امروز و دریافتی در آینده از وام‌گیرنده دریافت میشه.

یه مثال …


بزارید این مقوله رو با یه مثال براتون توضیح بدم. یه شرکت سرمایه‌گذاری رو در نظر بگیرید که از بانک برای خرید دارایی‌ برای کسب و کار خودش، وام میگیره. در عوض، این شرکت به بانک سود میده. یا بالعکس یک بانک در ازای سپرده‌گذاری مشتریان مبلغی رو تحت عنوان سود به مشتری پرداخت میکنه. به اون درصد سود پرداختی نرخ بهره میگن.

شاید این سوال براتون پیش بیاد که این نرخ بهره چه ارتباطی میتونه با سرمایه‌گذاری داشته باشه!


رابطه بین نرخ بهره و سرمایه‌گذاری رو میشه تو رابطه بین نرخ سود یا قیمت و تقاضا جست‌وجو کرد. بر اساس علم اقتصاد، درصورتی‌که قیمت کالا یا خدمتی کاهش پیدا کنه، تقاضا برای اون هم افزایش پیدا میکنه بنابراین اگه تقاضا‌کننده ها رو همون سرمایه‌گذارا در نظر بگیریم میشه رابطه این دو رو منفی فرض کرد. به‌طوری‌که کاهش نرخ سود سرمایه، با افزایش تقاضا برای سرمایه و درنتیجه افزایش سرمایه گذاری همراه خواهد شد.

نرخ بهره آمریکا


در بازار ارزهای دیجیتال یه نکته مهم وجود داره و اونم اینه که نرخ بهره آمریکا تاثیر مستقیم و زیادی روی قیمت‌ها داره.
به طور کلی بازارهای مالی و اقتصادی دنیا این رو ثابت کردن که از تصمیمات فدرال رزرو آمریکا کاملا تاثیر ‌پذیرند. همونطور که میدونید حدود یه ماه پیش فدرال رزرو نرخ بهره خودش رو برای مقابله با تورم افزایش داد. تصمیمی که به عنوان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر ریزش بازار رمز ارزها شناخته شد.
کارشناسای اقتصادی یکی از عوامل رشد بیت کوین رو کاهش نرخ بهره میدونن. اعمال سیاست‌های انبساطی باعث چاپ بیشتر پول میشه که همینم باعث تقویت خاصیت کمیاب بودن بیت کوین میشه و برعکس با افزایش نرخ بهره و رشد سیاست های انقباضی به علت کاهش نقدینگی در اختیار مردم قیمت بیت‌کوین هم کاهش پیدا میکنه.

پایان

خب دوستان خوبم خیلی ممنونم که انتهای این ویدیو همراه ما بودید . امیدوارم که تونسته باشم با این ویدیو نرخ بهره رو برای شما به طور کامل توضیح بدم . اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید.
با مجموعه ویدیوکست‌های صفر تا صد کریپتوی رادیو اکسکوینو با ما همراه باشید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.