ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال نانو چیست؟ + هر آنچه که باید بدانید و نمودار قیمت

ارز دیجیتال نانو Nano احتمالا یکی از امیدوارکننده‌ترین ارزهای دیجیتال در زمینه «پرداخت» در دنیای آلت کوین‌های امروزی است.

این ارز دیجیتال از برخی فناوری‌های واقعا پیشرفته از جمله حذف مفهوم بلاک چین عمومی استفاده می‌کند.

این ویژگی باعث می‌شود که این پروژه قابلیت غلبه بر تعدادی از نگرانی‌های مقیاس پذیری که گریبان‌گیر برخی از شبکه‌های معتبرتر مانند بیت کوین و اتریوم است، داشته باشد.

با وجود این مزایا پذیرش این ارز توسط مردم نسبتا کند بوده و روند قیمت پیرو باقی بازار است.

در این مقاله ما هر آنچه را که باید در مورد ارز دیجیتال نانو بدانید در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین در ادامه نگاهی جزئي به پذیرش بلندمدت و پتانسیل رشد قیمت نانو خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

ارز دیجیتال نانو چیست؟

اگرچه اسم نانو در دنیای رمزارزها جدید است اما مفهوم و هدف آن آن‌چنان جدید نیست.

این پروژه قبلا با نام ری‌بلاکس Raiblocks شناخته می‌شد اما برای اینکه نام آسان‌تری داشته باشد و درکش برای توده مردم آسان‌تر شود، به نانو تغییر نام داد.

نانو یک ارز دیجیتال بدون نیاز به اعتماد (یعنی افراد درگیر با شبکه، برای عملکرد سیستم نیازی به شناختن یکدیگر و یا اعتماد به یکدیگر و یا یک شخص ثالث ندارند) و با تأخیر کم است و به جای اینکه مبتنی بر بلاک چین باشد، از فناوری گراف غیر چرخه‌ای غیرمدور (DAG) و معماری شبکه بلاک استفاده می‌کند.

این ویژگی همچنین به هر حساب اجازه می‌دهد تا بلاک چین خود را داشته باشد که یکی از ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد ارز دیجیتال نانو به شمار می‌رود.

ارز دیجیتال نانو
ارز دیجیتال نانو

مکانیسم اجماع مورد استفاده نانو، اثبات سهام نیابتی (DPoS) است. استفاده از فناوری DAG مقیاس پذیری نامحدود و تراکنش‌های آنی و بدون کارمزد را به همراه دارد.

عدم نیاز به منابع هزینه‌بر و زیاد برای استخراج برای ایمن‌سازی بلاک چین چیزی است که نانو را قادر می‌سازد بدون کارمزد و هزینه زیاد کار کند.

یکی از تغییرات جدید ارز دیجیتال نانو، تغییر برند آن از ری‌بلاکس در آغاز سال ۲۰۱۸ بود. این تغییر برند به دلیل سردرگمی در نحوه تلفظ نام ری‌بلاکس و افزایش پذیرش آن توسط آحاد مردم انجام شد.

پیشنهاد این تغییر نام توسط جامعه ارز دیجیتال نانو ارائه شد.

پذیرش این تغییر توسط تیم توسعه‌دهندگان نشان‌گر این بود که تیم به حرف جامعه کاربری خود دقت می‌کند. این امر برای جامعه ارز دیجیتال بسیار دلگرم کننده بود.

حدود چهار سال از این تغییر برند می‌گذرد و می‌توان گفت که این کار موفقیت آمیز بوده زیرا باعث رشد و پذیرش بیشتر این پروژه شده است.

تکنولوژی ارز نانو چیست ؟

نانو بر اساس فناوری گراف جهت‌دار غیرمدور Directed Acyclic Graph (DAG) ساخته شده است و از معماری بلاک شبکه‌ای Block-Lattice استفاده می‌کند که هر حساب یا آدرس دارای بلاک چین خاص خود است.

برخلاف بلاک چین‌های عادی که مبالغ تراکنش‌ها را ردیابی می‌کند، شبکه نانو موجودی حساب‌ها را ثبت می‌کند که این کار به خودی خود فضای ذخیره‌سازی بسیار کم‌تری برای نگه‌داری اطلاعات نیاز دارد.

ارز دیجیتال نانو
تکنولوژی ارز دیجیتال نانو

هر بلاک چین منفرد در شبکه نانو فقط توسط صاحب خود می‌تواند بروز شود و با هم‌گام سازی فرد اطلاعات با شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نانو این است که این معماری به هر بلاک چین یکتا اجازه می‌دهد تا به طور غیرهمزمان با بقیه شبکه هم‌گام شود.

در این شبکه هر تراکنش توسط بلاک چین هر فرد پردازش می‌شود و دیگر نیازی به پروتکل اجماع برای توافق توزیع شده نیست.

ویژگی مهم دیگر شبکه ارز دیجیتال نانو کاملا غیرمتمرکز بودن آن است. ارز دیجیتال نانو با هدف انتقال وجه به صورت آنی و بدون هیچ هزینه‌ای راه اندازی شده است.

همچنین این شبکه از نظر تئوری مقیاس‌پذیری بی‌نهایتی دارد و اگر توسعه‌دهندگان این جنبه را به واقعیت تبدیل کنند، نانو می‌تواند کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را برای سال‌ها و شاید دهه‌ها تغییر دهد.

یک انتقال در شبکه نانو دو تراکنش جداگانه ایجاد می‌کند. یکی تراکنش ارسال است که مبلغ را از دفترکل Ledger فرستنده کسر و دومی تراکنش دریافتی است که مبلغ را به دفتر کل گیرنده اضافه می‌کند.

هر تلاش در ارسال این شبکه به بلوک قبلی در بلاک چین فرستنده ارجاع داده می‌شود.

اگر همان بلوک قبلی توسط دو تراکنش ارسال متفاوت ارجاع داده شود، هزینه مضاعفی برای تایید تراکنش اعمال خواهد شد. اگر این اتفاق بیافتد، نودهای شبکه رای می‌دهند که کدام تراکنش حفظ و کدام کنار گذاشته شود.

نود‌های نماینده نانو

از آن‌جایی که در این شبکه مفهوم استخراج معنایی ندارد طبیعتا شبکه به کارمزدی برای تایید تراکنش نیز نیازی ندارد.

درعوض دفتر کل شبکه با یک پروتکل اثبات سهام نیابتی Delegated Proof-of-Stake (dPoS) ایمن می‌شود، جایی که کاربران می توانند نود مورد نظر خود را برای نشان دادن آرای خود انتخاب کنند.

نودهای نماینده وظایفی مانند تایید امضای بلوک و رای دادن به تراکنش‌های معتبر در صورت تضاد در ارجاع به بلوک قبلی … را بر عهده می‌گیرند.

اعتبار هر رای نود وابسته به مقدار ارز دیجیتال نانویی است که به آن نود پیوند داده شده است؛ یعنی هر رای وزن دارد.

ارز دیجیتال نانو
نود‌های نماینده نانو

شما می توانید لیست فعلی نودهای نماینده را در وب سایت رسمی ارز دیجیتال نانو بیابید.

سازوکار اثبات کار نانو

بخش جالب معماری نانو استفاده از سازوکار اثبات کار PoW است؛‌ اما نه به عنوان یک پروتکل اجماع.

در حقیقت شبکه نانو از این سازوکار به عنوان یک راهکار ضد اسپم استفاده می‌کند. عدم وجود کارمزد به این معنی است که یک هکر یا مهاجم می‌تواند شبکه را به طور نامحدود اسپم کند اما با وجود اثبات کار هر بلوک نانو نیاز به مقدار کمی کار دارد.

مدت زمان این کار ۵ ثانیه و اعتبارسنجی آن ۱ میکروثانیه طول می‌کشد.

به همین دلیل یک مهاجم برای حمله به این شبکه به مقدار قابل توجهی از قدرت محاسباتی نیاز دارد در حالی که کاربران عادی فقط باید از مقدار کمی قدرت محاسباتی استفاده کنند.

این شبکه حتی روش‌هایی برای جلوگیری و حذف تراکنش‌های اسپم دارد که فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده توسط مهاجم را محدود می‌کند.

ارز دیجیتال نانو
سازوکار اثبات کار نانو

یکی از انتقاداتی که به این سیاست و معماری می‌شود عدم وجود انگیزه برای برای اجرای یک نود نانو است.

در پاسخ به این انتقادات توسعه‌دهندگان پروژه اعلام کردند که انگیزه اصلی اجرای نود، همان استفاده از ارز دیجیتال نانو و کار کردن شبکه است.

اجرای یک نود علاوه بر افزایش امنیت شبکه، تراکنش‌های آنی و بدون کارمزد نانو را نیز تضمین می‌کند.

اجرای یک یا چند نود توسط یک فرد یا کسب و کاری که از ارز دیجیتال نانو برای تراکنش‌های خود استفاده می‌کند کاملا منطقی است زیرا هزینه راه‌اندازی و نگهداری یک نود ماهیانه حدود ۳ دلار هزینه دارد.

از آن‌جایی که هر کیف پول حکم یک نود در شبکه نانو را دارد به صورت روزافزون تعداد نودها نیز افزایش می‌یابد.

تیم نانو در حال ایجاد یک الگوریتم جدید اثبات کار است که آن را اثبات کار نانو Nano PoW می‌نامند. الگوریتم اثبات کار نانو یک الگوریتم محدود کننده نرخ بدون نیاز به احراز هویت است.

این الگوریتم در ابتدا برای انتشار در نسخه ۲۰ پروتکل برنامه ریزی شده بود اما به طور موقت به حالت تعلیق درآمد زیرا تیم روی بروزرسانی جدیدی کار می‌کند که مشکل عدم استفاده از حافظه برای الگوریتم را برطرف کند.

ویژگی‌های اثبات کار نانو

ویژگی‌ها و اهداف طراحی اثبات کار نانو به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به احراز هویت
  • به حداقل رساندن اندازه اثبات
  • به حداقل رساندن منابع تایید اثبات
  • مشخصات ساده
  • به حداکثر رساندن بهره‌وری (زمان – محدوده – محصول)
  • به حداقل رساندن انرژی مصرفی

چگونگی بهبود استفاده از رمزارزها توسط ارز نانو

از دیدگاه کاربران، نانو یک ارز دیجیتال تقریبا ایده‌آل است زیرا تراکنش‌ها به صورت آنی و بدون هیچ کارمزدی انجام می‌شوند و مقیاس‌پذیری بی‌نهایتی دارد.

زمان تایید تراکنش‌ها نسبت به رییس بزرگ، بیت کوین، پیشرفت بسیار چشمگیری دارد.

در شبکه عادی بیت‌کوین، کاربران برای تایید هر تراکنش باید حداقل ده دقیقه و شاید تا ساعت‌ها منتظر بمانند. چیزی که در تایید تراکنش‌های ارز دیجیتال نانو نمی‌بینیم.

این تاخیر در تایید تراکنش‌های بیت کوین به دلیل ظرفیت زیاد و زمان ده دقیقه‌ای استخراج هر بلوک است. نانو با ساخت بلوک خاص برای هر تراکنش و پردازش فوری بلوک‌ها از این امر جلوگیری می‌کند.

ارز دیجیتال نانو
بهبود فضای رمزارزها با نانو

ارز دیجیتال نانو همچنین امنیت شبکه خود را با سازوکار اثبات سهام نیابتی بهبود می‌بخشد.

یک مهاجم برای انجام یک حمله شبکه موفق باید ۵۱ درصد (حمله ۵۱ درصدی) از کل نانوهای در گردش را کنترل کند. این امر مستلزم سرمایه گذاری مالی عظیمی است که تقریبا فراتر از توان هر کسی است.

البته استفاده از سیستم اثبات سهام نیابتی از مصرف زیاد انرژی و نیاز به سخت‌افزارهای استخراج گران‌قیمت مورد نیاز در سازوکار اثبات کار جلوگیری می‌کند.

سازوکار اجماع نانو

پروتکل اثبات تخصیص یافته امکان رای دادن بر اساس موجودی حساب را فراهم می‌کند؛ یعنی هرچه نانو بیشتری داشته باشید رای شما هم وزن و اعتبار بیشتری خواهد داشت.

ایجاد این ویژگی منطقی است زیرا کسانی که دارایی‌های بیشتری در شبکه دارند انگیزه بیشتری برای صادق و سالم نگه داشتن سیستم برای محافظت از سرمایه خود دارند.

این سازوکار با نحوه برخورد سایر ارزهای دیجیتال با سازوکارهای اجماع متفاوت است.

سازوکار اجماع نانو

به عنوان مثال، IOTA اجماع را با انباشت تراکنش‌ها از طریق اثبات کار تعیین می‌کند.

این امر مستلزم وجود مداوم نرخ هش حداکثری است که انرژی زیادی مصرف می‌کند. نانو برای اجماع یا امنیت به اثبات کار نیاز ندارد و هزینه‌های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

موارد استفاده و مزایای ارز نانو

در حالی که نانو به خودی خود به دلیل فناوری و ویژگی‌هایش پیشگام است، موارد استفاده آن اینطور نیست.

این پروژه در تلاش است تا برخی از مشکلات اساسی را که بسیاری از رمزارزها با آن درگیرند را حل کند. مزیت نانو در مقابل سایر رمزارزها مقیاس‌پذیری بی‌نهایت، تایید آنی و بدون کارمزد تراکنش‌ها است.

موارد اصلی استفاده ارز دیجیتال نانو در زیر آمده است:

  • پرداخت‌های خرد: استفاده برای پرداخت مبالغ کم مثل حقوق دارایی دیجیتال، اشتراک محتوا و … .
  • پرداخت‌های فرامرزی: پرداخت راحت فرامرزی به واسطه ویژگی پرداخت‌های فرا‌مرزی بدون اصطکاک
  • کسب و کار به مشتری: تایید و انجام پرداخت‌ها میان مشتریان و کسب و کارهای خاص
  • جفت‌ارز معاملاتی ایده‌آل: تراکنش‌های آنی و بدون کارمزد نانو، آن را برای تریدرهای ارز دیجیتال تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل می‌کند.

تیم تشکیل دهنده

خالق نانو کالین لمهیو Colin LeMahieu است که از سال ۲۰۱۴ بر روی کد نویسی این پروژه کار می‌کند. با وجود اینکه نانو بازار بزرگی دارد اما تیم کوچک نه نفره‌ای پشت آن است.

بنیانگذار و مدیر عامل این پروژه کالین لمهیو نانو را به عنوان یک پروژه جانبی راه اندازی کرد و سپس به طور فزاینده‌ای به بلاک چین و اهداف آن برای آینده علاقه مند شد به همین منوال اون نانو را به یک پروژه تمام وقت برای خود تبدیل کرد.

وی پس از دریافت مدرک علوم کامپیوتر خود و به عنوان توسعه دهنده نرم افزار در شرکت‌هایی مانند دل Dell، ای‌ام‌دی AMD و کوالکام Qualcomm مشغول به کار شد.

ارز دیجیتال نانو
تیم تشکیل دهنده نانو

مدیر عملیاتی پروژه نانو جورج کاکسون George Coxon است که سابقه متنوعی در ترید و امور مالی دارد.

کاکسون مدتی در بانک ساکسو Saxo Bank کارآموز بوده و در عین حال در دانشگاه لیورپول در رشته انسان شناسی تکاملی تحصیل کرده است.

جامعه نانو

پروژه نانو در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال است. یکی از روش‌های اصلی برقراری ارتباط تیم با جامعه خود بلاگ‌های سایت میدیم Medium است که در آن به‌روزرسانی‌های هفتگی اعلام می‌شود و به بحث درباره ویژگی‌های خاص و بهبودهای پروتکل می‌پردازند.

این پروژه در ردیت Reddit نیز دنبال‌کنندگان بسیار زیاد و فعالی دارد، جایی که تعداد فالوورهای آن‌ها به ‍۱۱۷ هزار نفر می‌رسد. تیم پروژه در طول روز چندین پست می‌گذارد که طبیعتا با نظرات زیادی پایین هر پست همراه است.

سرور دیکسورد Discord پروژه بیش از ۵۰ هزار عضو دارد که در روزهای تعطیل تعداد نفرات فعال آنلاین به بیش از ۳۰۰۰ نفر می‌رسد.

ارز دیجیتال نانو
سرور دیسکورد نانو

توییتر نانو یکی دیگر از رسانه‌های اصلی مهم این پروژه است که نزدیک به ۱۴۳ هزار دنبال کننده دارد. این اکانت حداقل یک بار در روز توییت‌های تازه‌ای با همراهان خود به اشتراک می‌گذارد.

در حالی که بنیانگذار و توسعه‌دهندگان نانو قبلا در توییتر فعالیت خوبی داشتند جدیدا از این پلتفرم فاصله گرفتند و فعالیت خود را به صفحه اصلی نانو محدود کرده‌اند.

توکنومیک

در ابتدا نماد این ارز دیجیتال و زمانی که از اسم ری‌بلاکس استفاده می‌کرد، XRB بود. با وجود این تغییر نام هم‌چنان برخی از صرافی‌ها از این نماد استفاده می‌کنند اما نماد واقعی و حال حاضر توکن شبکه NANO است.

عرضه کل و تعداد توکن در گردش نانو در حال حاضر برابر با ۱۳۳۲۴۸۲۹۷ واحد است که در آینده به این تعداد توکن چیزی افزوده نخواهد شد.

ارز دیبجیتال نانو در حال حاضر (۱ آذر ۱۴۰۰) در رده ۱۳۸ ارز‌ها دیجیتال از نظر ارزش بازار با ارزش ۶۹۳ میلیون دلار قرار دارد.

ری‌بلاکس در زمان تایید اولین تراکنش در مارس ۲۰۱۷ با قیمت ۰.۱ دلار معامله می‌شد.

در ۲ ژانویه ۲۰۱۸ ارز دیجیتال نانو به سقف قیمتی خود یعنی ۳۳.۷ دلار رسید؛ یعنی رشدی ۳۳۷۰۰ درصدی طی یک سال.

ارز دیجیتال نانو
توکنومیک ارز دیجیتال نانو

در زمان نوشتن این مقاله، ارزش هر نانو برابر با ۵.۲۸ دلار است. قیمت این ارز از ریزش ماه می بیت کوین تا به الان درگیر فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است.

در ابتدا عرضه ارز دیجیتال نانو توسط فاست‌های ارز دیجیتال انجام می‌گرفت و در نوامبر ۲۰۱۷ عرضه به اتمام رسید.

از کجا ارز دیجیتال نانو بخریم؟

نانو در تعدادی از صرافی‌های محبوب جهان همچون بایننس، کراکن، کوکوین، هووبی، کوینکس و … لیست شده است.

با توجه به عدم دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی‌ها هم‌وطنان گرامی می‌توانند در صرافی اکسکوینو به خرید و فروش ارز دیجیتال نانو بپردازند.

ارز دیجیتال نانو
ارز دیجیتال نانو در اکسکوینو

برای دیدن بروزترین قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانید به بخش قیمت صرافی اکسکوینو مراجعه بفرمایید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال نانو Nano

پس از خرید توکن‌های نانو خود باید آن‌ها را در جایی ذخیره کنید.

بهترین و سریع‌ترین روش برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال نانو استفاده از کیف پول اکسکوینو است که از شبکه نانو پشتیبانی می‌کند.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال ذخیره‌سازی دارایی خود در کیف پول‌های سخت افزاری هستید می‌توانید از سری کیف پول‌های سخت افزاری لجر Ledger و ترزور Trezor استفاده کنید.

ارز دیجیتال نانو
کیف پول اکسکوینو

اگر هزینه خرید کیف پول‌های سخت افزاری برای شما بالاست و یا با کیف پول‌های نرم‌افزاری راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید می‌توانید از کیف پول‌هایی چون تراست والت Trust Walllet، مت والت Math Wallet، اتمیک والت Atomic Wallet و … استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ارز دیجیتال sxp سوایپ + آموزش خرید و نمودار

توسعه‌ها و نقشه راه پروژه نانو

یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین میزان کار بر روی یک پروژه منبع باز این است که به مخزن گیت‌هاب GitHub آن‌ها نگاهی بیاندازید.

با نگاهی به کدهای پروژه در گیت‌هاب می‌توان فهمید که تیم پروژه نسبت به تعهدات خود بسیار منظم عمل کرده و بسیار فعال بوده‌اند

ارز دیجیتال نانو
ارز دیجیتال نانو در منابع گیت هاب

نقشه راه

نانو به تازگی نقشه راه به روز شده‌ای را منتشر کرده است که اهداف و پیشرفت خود را در سال آینده نشان می دهد.

نقشه راه شامل مواردی مانند یکپارچه‌سازی مبادلات به واسطه ارزهای فیات، افزایش مشارکت در بازارهای جهانی، افزایش پذیرش توسط تریدرها و انتشار آلفا سیستم نقطه فروش است.

مهمترین ویژگی آتی از نظر تیم توسعه، انتقال به زیرساخت اثبات کار نانو است. در ابتدا این کار هم زمان با انتشار نسخه ۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلایلی این امر به تعویق افتاد.

  • نسخه بتا 6.1.5
    • سپتامبر 2015: نسخه بتا نهایی قبل از پیدایش
  • نسخه 7.2
    • دسامبر 2015: تعمیرات اساسی سیستم RPC برای هم‌گام‌سازی غیرهمزمان
  • نسخه 7.4
    • مارس 2016: معرفی کیف پول‌های قطعی
  • نسخه 11
    • مارس 2018:  ارتقا عمده کارایی شبکه با معرفی بلوک‌های جهانی به جای استفاده از چهار نوع بلوک مجزا
  • نسخه 13
    • مارس 2019: ارتقا فرآیند اجماع
  • نسخه 19 – سولیدوس
    • جولای 2019: معرفی اثبات کار پویا Dynamic Proof of Work (PoW)
  • وب سایت جدید بنیاد نانو
    • نوامبر 2019: بهبودهای قابل توجه در Nano.org
  • یکپارچه سازی مرورگر شجاع
    • می 2020: ایجاد ویجت در مرورگر بریو Brave با مشارکت بایننس برای پشتیبانی از نانو
  • نسخه 21 – آتنا
    • ژوئن 2020: بهبود سختی اثبات کار
  • نسخه 22 – سیلیکا Siliqua
    • برنامه آتی: معرفی الگوریتم اجماع کم منبع جدید برای رسیدگی به مقیاس پذیری شبکه

هک بیت‌گریل Bitgrail

در فوریه ۲۰۱۸ یک هکر یا گروهی از هکرها تقریبا ۱۵۰ میلیون دلار توکن XRB را از صرافی ارز دیجیتال بیت‌گریل ایتالیا به سرقت بردند. در آن زمان بیت‌گریل بزرگترین صرافی از نظر حم معاملات XRB بود.

عواقب این هک بسیار بد بود، به طوری که بیت‌گریل توسعه دهندگان و کد اصلی XRB را مقصر این هک دانست، در حالی که توسعه دهندگان پروژه کمبود امنیت در بیت‌گریل را مشکل اصلی می‌دانستند. حتی برخی از اتهامات علیه بنیانگذار بیت‌گریل به عنوان دست داشتن در هک و سرقت وجود داشت.

ارز دیجیتال نانو
هک ۲۰۱۸ صرافی بیت گریل

هکرها در ازای بازپرداخت وجوه دزدیده شده درخواست داشتند یک هارد فورک از نانو ایجاد شود.

در ژانویه ۲۰۱۹ این مشکلات به پایان رسید. با حکم دادگاهی در ایتالیا، مدیر عامل سابق بیت‌گریل مجبور به باز پرداخت وجوه سرقتی شد.

پیش بینی قیمت نانو

در این بخش تحلیلی از بهترین تیم‌های تحلیل تکنیکال درباره ارز دیجیتال نانو گرد‌آوری شده است.

۱) والت اینوستور WalletInvestor: پیش بینی قیمت برای سال های ۲۰۲۱، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵

طبق گفته این تیم، قیمت نانو در یک سال از حدود ۵ دلار به حدود ۱۰ دلار خواهد رسید. این امر نانو را به یک سرمایه گذاری عالی تبدیل می‌کند. پتانسیل سوددهی یکساله طبق این پیش بینی نزدیک به صد در صد است. قیمت پیش بینی شده برای پایان سال ۲۰۲۶ توسط این تیم ۲۷.۳۹۳ دلار است.

۲) تریدینگ بیست Trading Beast: پیش بینی قیمت برای سال ۲۰۲۲

تریدینگ بیست در پاسخ به این سوال که آیا نانو سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر، پاسخ منفی می‌دهد. در چشم انداز سال آتی، آن‌ها پیش بینی می‌کنند که قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۲ با کاهش قیمیتی به ۴.۹۴۵۸۷ دلار خواهد رسید.

۳) دیجیتال کوین Digital Coin: پیش‌بینی قیمت از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵

در تجزیه و تحلیل‌های دیجیتال‌کوین، قیمت ارز دیجیتال نانو در ۵ سال آینده به قیمت ۱۸.۷۱۱۳۶۶۳ دلار افزایش خواهد یافت. این تیم پیش بینی سال ۲۰۲۲ به ۹.۰۰۸۵۵۲ دلار می‌رسد و در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به رشد خود ادامه می‌دهد. بر اساس این پیش بینی، نانو یک سرمایه گذاری بلندمدت سودآور است.

مزایا و معایب نانو

مزایا

  • رایگان بودن تراکنش‌ها
  • مقیاس‌پذیری بی‌نهایت
  • مشابه بیت کوین کار می کند
  • تیم توسعه دهنده خوب

معایب

  • به اندازه برخی از ارزهای دیگر بازار محبوب نیست
  • مشکل بودن خرید ارز دیجیتال نانو با ارزهای فیات در بازارهای جهانی

سخن پایانی

نانو تاریخچه جالب و موارد استفاده جالب‌تری دارد. هیچ پیچیدگی‌ای در مورد کاری که آن‌ها می خواهند انجام دهند وجود ندارد.

با در نظر گرفتن اینکه آن‌ها بر مشکلات مقیاس‌پذیری و کندی تایید تراکنش‌ها غلبه کرده‌اند، نانو ممکن است در نهایت به ارز دیجیتالی تبدیل شود که مورد پذیرش عام مردم باشد.

در این مرحله آن‌ها به یک برنامه بازاریابی بهتر و راهی برای گسترش استفاده خود در همه جا نیاز دارند.

جالب است که ببینیم پروژه در آینده چگونه توسعه خواهد یافت. تیم پروژه در این چند سال بسیار فعال و با انگیزه بوده‌ است پس از نظر فنی و توسعه پروژه نباید مشکلی وجود داشته باشد.

اگر آن‌ها بتوانند یک طرح بازاریابی قوی را به برنامه خود اضافه کنند آینده هیجان‌انگیزی در انتظار ارز دیجیتال نانو و هولدرهایش خواهد بود.

نمودار زنده قیمت ارز دیجیتال نانو


همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.