ارزهای دیجیتال

دانستنی‌های ارزهای دیجیتال!

هنگامی که ارزهای دیجیتال را با پول رایج کشورهای مختلف مقایسه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها دارای ویژگی‌های مشترک بسیاری مثل استفاده در خرید و فروش اجناس مختلف و انتقال الکترونیکی آسان دارند. ولی از طرفی، هر کدام از این ارزها دارای ویژگی منحصر به فردی هم هستند که با هم به بررسی آن‌ها میپردازیم.

تفاوت‌ها و شباهت‌ها

ارزهای دیجیتال را مجموعه ای از کامپیوترها و نرم افزارهای متن باز اداره می‌کنند، در حالی که مدیریت ارزهای فیات بر عهده دولت هاست. ارزهای دیجیتال ارزش خود را بر اساس عرضه و تقاضا حفظ می‌کنند ولی ارزش پول رایج هر کشور به اعتبار کشور مربوطه بستگی دارد.

امنیت ارزهای دیجیتال توسط شبکه‌‌‌ای از کامپیوترهایی که هر تراکنش را تایید می‌کنند (هر شخصی که به اینترنت دسترسی داشته باشد) تامین می‌شود، ولی در مورد ارز رایج هر کشور این امنیت توسط موسسات و اشخاص ثالث مثل بانک‌ها و دولت‌ها تامین می‌شود. فیات وجود خارجی و فیزیکی دارد ولی ارزهای دیجیتال فاقد این ویژگی هستند.

به بیان ساده‌تر، ارز دیجیتال در واقع یک نوع پول دیجیتال است که برای عصر دیجیتال ساخته شده است. ارز دیجیتال همان پول، ولی از نوع دیجیتال است که ماهیت آن، فاقد هر گونه فیش و سکه فیزیکی است. بنابراین مشکلات حمل و نقل مربوط به پول را هم همراه خود ندارد.

با ارزهای دیجیتال چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم

در کنار خرید و فروش این ارزها و افزایش دارایی خود، به وسیله ارزهای دیجیتال قادر به انجام موارد زیر خواهیم بود:

1. بیش از 100,000 کسب و کار از جمله Microsoft، Overstock و Newegg بیت کوین را در قبال خدمات ارائه شده خود می‌پذیرند. برای آشنایی بهتر با بیت کوین می‌توانید مقاله بیت کوین از آغاز تا امروز را مطالعه نمایید.

2. در سراسر جهان هزاران رستوران وجود دارند که شما می‌توانید از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین یا بیت کوین کش به عنوان پول نقد استفاده کرده و غذای مورد نظر خود را سفارش دهید.

3. شما به وسیله ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین می‌توانید در امور خیریه مشارکت کنید و به وسیله موسساتی مثل Mozilla، کمک های اهدایی خود را به دست افراد فقیر در سراسر دنیا برسانید.

4. ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان یک هدیه ارزشمند محسوب شوند.

5. سفر به دور دنیا

6. به دلیل اینکه ارزهای دیجیتال وابسته به موقعیت جغرافیایی نیست بنابراین سفر با ارزهای دیجیتال می‌تواند هزینه‌های مربوط به مبادله ارزهای دیگر را کاهش دهد.

زیبا نیست؟!

ارزهای دیجیتال چگونه دنیا را به جایی بهتر تبدیل می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال قابلیت تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای زندگی را دارند، به دلیل اینکه می‌توانند دو شخص از مناطق جغرافیایی مختلف را بدون وجود شخص یا موسسه ثالث مستقیما به هم وصل کنند. این مورد به معنی برابری فرصت‌های معاملاتی برای افراد مختلف در سراسر جهان، بدون دسترسی به خدمات مالی سنتی مانند حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری است.

از طرفی فناوری بلاک چین با استفاده از روش‌های نوین به کمک بهبود جهان می‌آید. فناوری بلاک چین می‌تواند در مواردی مثل تایید احراز هویت، مدیریت سوابق بهداشتی، تایید مالکیت و حتی تسریع تحقیقات در روند درمان بیماری‌هایی مثل سرطان، آلزایمر و سل کمک کند.

چرا ارزهای دیجیتال جالب هستند؟

ارزهای دیجیتال سریع‌ترین، آسان‌ترین، ارزان‌ترین و جهانی ترین روش تبادل ارزش دارایی‌ها در دنیاست.

و اگر این مسئله نتوانست به اندازه کافی نظر شما را جلب کند، توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال می‌تواند فرصت‌های برابری برای تمامی افراد، بدون توجه به موقعیت جغرافی آن‌ها فراهم کند. هر شخصی در هر منطقه از کره زمین با دسترسی به یک گوشی هوشنمد یا هر ابزار متصل به اینترنت می‌تواند به ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کند.

انواع ارزهای دیجیتال

تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال وجود دارد که از بین آن‌ها، بیت آن‌آبیت کوین قدیمی‌ترین و معروف‌ترین ارز دیجیتال دنیای رمز نگاری شده است. برخی از ارزها مانند لایت کوین و بیت کوین کش از ویژگی‌های بیت کوین بهره می‌برند ولی روش‌های متفاوتی برای پردازش تراکنش‌ها در نظر گرفته‌اند. سایر ارزهای دیجیتال هم می‌توانند ویژگی‌های مهم دیگری را در بر داشته باشند.

بلاک چین چیست

به بیان ساده‌تر، بلاک چین فهرستی از تراکنش‌های انجام شده است که تمام افراد می‌توانند آن‌ها را ببینند و تایید کنند. در حقیقت بلاک چین مانند یک دفتر ثبت بزرگ از کسانی است که بیت کوین را ارسال یا دریافت می‌کنند.

وجود چنین لیست بلند بالایی از ثبت تراکنش‌ها برای ارزهای دیجیتال، به دلیل فراهم کردن محیط ایمن بین افرادی که یکدیگر را نمی‌شناسند و موسسه بررسی کننده واسطه مثل بانک وجود ندارد، ضروری است.

همانطور که قبلا گفته شد فناوری بلاک چین علاوه بر استفاده در مورد ارزهای دیجیتال، در موارد درمانی بسیاری هم می‌‌‌تواند کاربرد داشته باشد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.