هش ریت شبکه بیت کوین

رکورد جدید نرخ هش ریت در شبکه بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین پس از افزایش 25 درصدی نرخ هش ریت، بار دیگر شاهد افزایش توان محاسباتی در شبکه خود شد.

طبق داده‌های به دست آمده از سایت بلاک چین، هش ریت یا هش پاور بیت کوین در تاریخ  3 سپتامبر ( 12 شهریور ) به بیشترین مقدار خود و به چیزی حدود 87 کویینتلیون بر ثانیه رسید.

هش ریت

قدرت هش ریت بیت کوین برای اولین بار در اوایل ماه آگوست از مرز 80 کوینتیلیون بر ثانیه گذشت و پس از آن در ماه‌های اخیر موفق به ثبت رکورد جدید شد.

نرخ هش ریت ارز دیجیتال بیت کوین عبارت است از توان محاسباتی کلی در پردازش تراکنش‌های بیت کوین. هر چه این شاخص بزرگ‌تر باشد، ارز دیجیتال مورد نظر از قدرت محاسباتی بیشتری بهره‌مند خواهد شد و در نتیجه، این موضوع به بالا رفتن امنیت شبکه بیت کوین کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، افزایش هش ریت به این معنی است که ماینرها سرمایه بیشتری به توسعه عملیات خود اختصاص خواهند داد و این یعنی شرط بندی بر سر افزایش قیمت بیشتر بیت کوین در آینده!

در همین راستا کایسر هم در پیام توییتری خود عنوان کرده است: قدرت هش ریت بر قیمت بیت کوین تاثیر خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که هش ریت یا هش پاور که در زبان فارسی آن‌ها را با نام نرخ هش یا قدرت هش میشناسند یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم در شبکه هر ارز دیجیتال قلمداد می‌شود. افزایش قدرت هش ریت در ماینینگ به نفع ماینرهاست به دلیل اینکه فرصت یافتن بلاک بعدی و دریافت جایزه هم افزایش می‌یابد. واحد اندازه گیری هش ریت یا هش پاور، هش در ثانیه می‌باشد. برای مثال اگر دستگاهی از هش ریت 60 هش بر ثانیه برخوردار باشد، این دستگاه هنگام تلاش برای حل کردن بلاک شبکه، در هر ثانیه 60 حدس می‌زند.

برای 1000 هش از واحد کیلوهش ( KH/S )، برای 1000 کیلو هش از مگاهش ( MH/S )، برای 1000  مگا هش از تراهش ( TH/S ) و برای 1000  تراهش از پتاهش ( PH/S ) استفاده می‌شود.

هش ریت، سودآوری ماینر و سختی استخراج از چند طریق به هم وابسته هستند. برای مثال، اگر سختی شبکه بیت کوین افزایش پیدا کند، هش ریت نیز افزایش می‌یابد. به این ترتیب افزایش تعداد ماینرها در شبکه بیت کوین سختی را افزایش می‌دهد زیرا ماینر باید حدس‌های بیشتری در ثانیه محاسبه می‌کند.

بنابراین داشتن دانش خوب درباره میزان هش، می‌تواند به  شما در تصمیم گیری بهتر در کار استخراج کمک کند. اگر بخواهیم به زبان ساده قدرت هش را بیان کنیم می‌توانیم بگوییم هش ریت یک واحد اندازه‌گیری است که معین می‌کند کامپیوتر یا دستگاه شما چقدر سرعت دارد و سرعت انجام محاسبات و پردازش چقدر است؟

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.