یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
نمودار شمعی بیت کوین

شمع‌های نمودار قیمت بیت کوین چه می‌گویند؟

اگر شما هم یکی  از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال هستید، یا اینکه در آینده قصد پا گذاشتن به این عرصه را دارید، جهت انتخاب سکه مناسب برای سرمایه گذاری خود، با قیمت‌های ارزهای دیجیتال سروکار خواهید داشت و به مرور زمان، درباره آینده قیمت سکه مورد نظر خود کنجکاو خواهید شد. به هر حال در ابتدا، درک نمودارهای تحلیل قیمت و درک کلی از شرایط معامله در دنیای مالی، مخصوصا برای تازه واردان امری پیچیده به نظر می‌رسد.

با خواندن این مقاله، به یک راهنمای کلی از اصول اولیه دست می‌یابید.

قیمت فعلی بیت کوین

شما می‌توانید به قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مورد نظر خود، از طریق لیست قیمت صرافی‌های داخلی و خارجی دست پیدا کنید. به دست آوردن قیمت لحظه‌ای بیت کوین موضوع مهمی است ولی به هنگام سرمایه گذاری، قطعا دانستن قیمت آینده بیت کوین به موضوع مهم‌تری  تبدیل خواهد شد.

متدهای پیش بینی خط روند قیمت

پیش بینی تغییرات قیمت هر ارز مورد معامله در صرافی‌ها را می‌توان مصداق یک بازی پر خطر در نظر گرفت. بسیاری از سرمایه‌گذاران با پیش بینی‌های اشتباه مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست داده‌اند و از طرف دیگر افراد زیادی با پیش بینی‌های هوشمندانه، جلوی ضرر و زیان سرمایه خود را گرفته‌اند. دو رویکرد اصلی برای پیش بینی قیمت وجود دارد: تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال. در حالی که تحلیل فاندامنتال نیروهای زیربنایی اقتصاد یک جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد، تحلیل تکنیکال به پیش بینی جهت قیمت در آینده بر اساس داده‌های به دست آمده از گذشته، بررسی قیمت‌های گذشته و حجم سرمایه در نمودار قیمت می‌پردازد.

منبع نمودار قیمت بیت کوین

با مراجعه به فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی می‌توانید به نمودار قیمت بیت کوین دسترسی پیدا کنید. در ابتدا با هم به بررسی یک نمونه ساده از  این نمودارها می‌پردازیم.

ابتدایی‌ترین نوع نمودار قیمت ارز دیجیتال مربوط می‌شود به نمودار خطی

نمودار ارز دیجیتال بیت کوین

از اتصال نقطه‌های نهایی قیمت هر دوره زمانی ( ماهانه، هفتگی، روزانه، یک ساعته و … )، نمودار خطی شکل می‌گیرد. این نمودار قطعا برای به دست آوردن یک دیدگاه کلی درباره رفتار اخیر ارز مورد نظر مفید خواهد بود، ولی سرمایه گذاران برای تحلیل دقیق‌تر به جزئیات بیشتری نیاز خواهند داشت.

نمودار مورد علاقه سرمایه گذاران، نمودار شمعی

نمونه نمودار شمعی را در تصویر ملاحظه می‌کنید

نمودار شمعی جزئیات بیشتری در اختیار خواننده قرار می‌دهد. هر شمع در این نمودار بیانگر قیمت شروع، کمترین و بیشترین قیمت ارز مورد نظر در بازه زمانی مشخص،  و قیمت پایانی است.

به علاوه رنگ هر شمع نشان دهنده موضوع خاصی است. اگر شمع موجود در نمودار به رنگ سبز باشد بیانگر این است که قیمت پایانی از قیمت شروع بیشتر بوده است و اگر شمع موجود در نمودار به رنگ قرمز ترسیم شود، نتیجه می‌گیریم قیمت پایانی از قیمت شروع این ارز کمتر بوده است.

نمودار شمعی بیت کوین

نمودار شمعی متعلق به خوانوده OHLC  و رایج‌ترین نوع نمودار برای تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین محسوب می‌شود. ولی طبیعتا نمودارهای پیشرفته تر هم  برای مقاصد مختلف سرمایه گذارای وجود دارد.

( چهار قیمت اصلی معاملات یک سهم در طول هر روز معاملاتی  OHLC  نامیده می‌شود )

 نوع دیگری از نمودارها هم وجود دارد که بر اساس زمان مشخص تنظیم نشده‌اند که درک این نوع از نمودارها برای افراد مبتدی بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

در نمودارهای شمعی ،سرمایه گذاران در نگاه اول به اطلاعات مفید زیادی از جمله اینکه روند قیمت ارز دیجیتال موردنظر روند صعودی داشته یا نزولی می‌توانند دست پیدا کنند و نوع بازار گاوی یا خرسی را تشخیص دهند.

منبع: coindesk

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.