چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
سبد سرمایه گذاری بیت کوین در ارز دیجیتال

چرا نباید تمامی پول‌ها را روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

یک قانونی در بازار سهام وجود دارد که گاهی افراد به خاطر بهینه سازی نسبت بین پاداش و ریسک و برای کم کردن نوسانات، به جای خرید یک دارایی، چند دارایی می خرند تا سبد سهام مطمئن تری داشته باشند. حتی پیشنهاد می شود 10 دارایی متفاوت داشته باشند. با این کار میتوان از سرمایه گذاری در برابر تهدیدات فاجعه بار محافظت کرد. در این بازار داستان و واقعیت ها به یکدیگر نزدیک هستند یعنی مواردی که پیش بینی می شود با چیزهایی که اتفاق میفتد، تقریبا در یک راستا هستند.

اما در مورد بیشتر ارزهای دیجیتال باید گفت که واقعیت ها از داستان ها متفاوت اند. در ارز دیجیتال چیزی که اتفاق میفتد در کدهای برنامه نویسی است و این موضوع برای بیشتر سرمایه گذاران قابل درک نیست چون اطلاعاتی ندارند و بدون هیچ پیش زمینه ای می خواهند وارد حوزه ارز دیجیتال شوند. در مواردی این کدها می توانند فقط وایت پیپر باشند که حتی به صورت اوپن سورس (منبع باز) در دسترس سرمایه گذاران نباشند تا بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

در ارز دیجیتال این قانون وجود ندارد که بگوییم از سرمایه گذاری روی یک ارز مطمئن هستیم.

ارزش واقعی یک ارز دیجیتال می تواند به شدت تحت تاثیر ادعاهایی که مطرح می شود باشد. بنابراین در حالی که ریسک نامشخص است، پاداش سرمایه گذاری روی آن بزرگ جلوه داده می شود و همین امر باعث افزایش قیمت و ایجاد نوسانات متعدد در ارزهای دیجیتال می شود.

چرا بیت کوین متفاوت است؟

با تمام صحبت هایی که کردیم، بیت کوین متفاوت عمل می کند. چرا؟ چون زمانی که بیت کوین به وجود آمد، کدهای آن قبل از ارائه وایت پیپر ها نوشته شده بود و همین موضوع باعث می شد که وعده غیر واقعی یا تغییر داستان نداشته باشد.

کدهای بیت کوین با کمک هزاران متخصص مورد بررسی قرار می گرفت و منبع باز و غیر متمرکز بودند. همین موضوع باعث شد تا این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی در سبد سرمایه گذاری قرار گیرد و سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کند.

حتی سونگ گفته بود که واقعیتی که وجود دارد، فنی است و باعث می شود توسط چند نفر قابل درک باشد. در ارزهای دیجیتال هیچ اجباری وجود ندارد که داستان های گفته شده و واقعیت ها برابر باشند و حتی در یک راستا باشند. اطلاعاتی که توسط ارزهای دیجیتال به دست می آید و منتشر می شود، تنها توسط تعداد محدودی از افراد است.

آلت کوین ها هم شباهت زیادی به بیت کوین دارند. برای مثال لایت کوین یا فورک هایی که از بیت کوین کش به دست آمده اند، مانند بیت کوین sv ، به بیت کوین بسیار شبیه هستند اما به خاطر تفاوت هایی که وجود دارد، از مزایای کاهش ریسک و نوسانات بهره مند نخواهند شد و دلیل آن هم توسعه نامناسب کدهاست.

بیشتر کوین ها به خاطر توجیه تبلیغاتی ای که دارند، با اعتماد مردم روبرو شده اند و همین موضوع باعث گسترده تر شدن آن ها شده است.

روی چه ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای سرمایه گذاری روی یک ارز باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. فقط در نظر داشته باشید که وایت پیپر یا همان داستان هایی که در مورد ارزهای دیجیتال می خوانید، قابل اعتماد نیستند. باید بتوانید کدها و نمود


ارها را بررسی کنید. شاید کدها به دلیل منبع باز نبودن قابل دسترسی نباشند. اما می توانید تحلیل های تریدرهای مختلف یا تحلیل نمودارها را بخوانید. آن ها را با سال قبل مقایسه کنید و سپس بر اساس آن ها تصمیم بگیرید.

به اظهارات بی اساس توجهی نکنید. به هر مطلبی در هر جایی که می شنوید اعتماد نکنید و حتما مقالات معتبر با منابع معتبر را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری انتخاب می کنید، بین سایر آلت کوین ها انتخاب اندکی دارید چون باید ارزهای انتخاب کنید که با قیمت بیت کوین در تضاد نباشند.

همان طور که در بالا توضیح داده شد، تنوع دادن به سبد سرمایه گذاری و سایر ارزها باید در تناسب با هم باشند و مثلا زمانی که شما دلار آمریکا را به عنوان سرمایه گذاری می خرید، غیر منطقی است که در کنار آن ارزهای کشورهای زیمباوه و بولیوار بخرید.

شما با سرمایه گذاری روی ارزهای مختلف موافق هستید؟ فکر می کنید چه ارزهایی برای سرمایه گذاری در کنار بیت کوین مناسب هستند؟ نظرات خود را با در میان بگذرانید.

برای آگاهی بیشتر و سرمایه گذاری دقیق تر، مقاله ” سرمایه گذاری روی بیت کوین “ را بخوانید.

منبع: bitcoinist

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.