ارز دیجیتال SXP

همه چیز درباره ارز دیجیتال sxp سوایپ + آموزش خرید و نمودار

ارز دیجیتال سوایپ SXP یکی از ارزهای دیجیتال تازه تاسیس در دنیای بلاکچین است که حدودا دو سال از تولدش می‌گذرد.

تیم SXP سوایپ در چند ماه اول فعالیت خود با شرکت‌هایی بزرگی در این فضا مانند کوین‌بیس Coinbase و بایننس Binance تفاهم‌نامه‌های همکاری مهمی امضا کرده است.

در سال گذشته بایننس رسما اعلام کرد که پروژه سوایپ را در ژوئن ۲۰۲۰ خریداری کرده است تا دبیت کارت‌های ارزهای دیجیتال خود را تامین کند.

در این مقاله ما به بررسی جامع ارز دیجیتال SXP، پروژه‌های آتی سوایپ، توکنومیک و عملکرد آن خواهیم پرداخت. با اکسکوینو همراه باشید.

سوایپ چیست؟

سوایپ Swipe یک پلتفرم ارز دیجیتال است که از طریق سه محصول اصلی خود، جهان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را به هم متصل می‌کند.

ارز دیجیتال SXP برای تقویت اقتصاد غیرمتمرکز سوایپ توسعه یافته است و از زیرساخت «پرداخت با کارت» استفاده می‌کند.

سه محصول اصلی سوایپ شامل دبیت کارت ارز دیجیتال، کیف پول سوایپ با قابلیت پشتیبانی از چند دارایی Swipe multi-asset Wallet و توکن SXP می‌شود.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
پروژه سوایپ

سرمایه‌گذارانی که از سوایپ استفاده می‌کنند، می‌توانند کارتی ایجاد کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال و فیات را به راحتی بر روی کارت خود دریافت کنند.

علاوه بر این کاربران می‌توانند هم دارایی‌های فیات و هم ارزهای دیجیتال را در پلتفرم سوایپ از طریق دی‌اپ‌ها Dapp یا کارت ویزا Visa Card به وسیله گوشی هوشمند خود بخرند یا خرج کنند.

سوایپ همچنین یک شرکت رمزنگاری است که بسیاری از خدمات مرتبط با رمزنگاری مانند دبیت کارت‌های ارز دیجیتال Debit Card و کیف پول چند ارزی ارائه می‌دهد.

تیم پروژه قصد دارد شبکه سوایپ را توسعه دهد که این شبکه بخشی از اکوسیستم دیفای DeFi خواهد بود.

کیف پول سوایپ به عنوان نقطه دسترسی به این اکوسیستم عمل می‌کند. این کیف پول برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های مختلف چون ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و همچنینی مدیریت دبیت کارت سوایپ استفاده می‌شود.

دبیت کارت‌های سوایپ با ویژگی‌ها و مزایای متعددی به کاربران ارائه می‌‌شود. به عنوان مثال این کارت به کاربران اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های رمزنگاری شده خود در هر درگاه ویزا Visa Portal استفاده کنند.

سوایپ یک توکن بومی کاربردی برای قدت‌دهی به اکوسیستم خود به نام ارز دیجیتال SXP دارد. ازین دارایی برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود همچنینی این توکن به عنوان سوختی برای شبکه عمل می‌کند.

سوایپ والت Swipe Wallet چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال سوایپ از بیش از سی ارز دیجیتال و ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول متمرکز توسط صندوق دارایی حمایت از کاربران بایننس SAFU (۲۰۰ میلیون دلار)، کوین‌بیس کاستادی Coinbase Custody (۱۰۰ میلیون دلار) و بیت‌گو BitGo (۱۰۰ میلیون دلار) حمایت می‌شود.

ارز دیجیتال SXP
سوایپ
سوایپ والت

بیشتر سرمایه موجود در کیف پول‌های سوایپ در یک کیف پول سخت افزاری آفلاین نگهداری می‌شوند.

کاربران می‌توانند به طور یکپارچه دارایی‌های موجود در برنامه را به یکدیگر تبدیل کنند یا آن‌ها را مستقیما با استفاده از دبیت کارت، کردیت کارت Credit Card یا حواله بانکی خریداری کنند.

دبیت کارت ارزهای دیجیتال سوایپ

برخلاف اکثر دبیت کارت‌های ارز دیجیتال دیگر، دبیت کارت‌های ارز دیجیتال ویزا سوایپ به کاربران امکان می‌دهند مستقیما (بدون تبدیل دستی) به وسیله ارزهای دیجیتال خرید کنید.

دبیت کارت سوایپ به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

زعفرانی Saffron، آسمانی Sky، فولادی Steel و تخته سنگی Slate.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
دبیت کارت ارزهای دیجیتال سوایپ

در همه کارت‌ها به جز کارت زعفرانی شما باید مقداری ارز دیجیتال SXP را استیک کنید تا از پاداش‌های پرسودتری با بازپرداخت صد در صدی با خرید از اسپاتیفای Spotify، نتفلیکس Netflix، هولو Hulu، آمازون پرایم Amazon Prime و اپل موزیک Apple Music و ده درصد تخفیف در تراوالا Travala، استارباکس Starbucks، ایربی‌ان‌بی Airbnb و اوبر Uber بهره‌مند شوید.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دبیت کارت سوایپ بازپرداخت ۵ درصدی برای خرید با بیت کوین است.

از ویژگی‌های جالب دیگر می‌توان به مجهز بودن همه کارت‌ها به ان‌اف‌سی NFC، قابلیت برداشت‌ از خودپرداز و پرداخت پاداش تا سقف ۳۰۰۰ دلار آمریکا برای دعوت دوستان از طریق کد دعوت نام برد.

کاربران حتی می‌توانند از نسخه دیجیتالی دبیت کارت استفاده کنند. کاربران می‌توانند از دبیت کارت دیجیتال سوایپ در هر جایی که از گوگل پی Google Pay و اپل پی Apple Pay پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.

درگاه پرداخت سوایپ پی Swipe Pay

سوایپ پی به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌هایی که با ارز دیجیتال انجام شده‌اند را قبول کنند.

صاحبان کسب و کار همچنین می‌توانند تنظیمات را جوری شخصی‌سازی کنند تا پرداخت‌هایی که با ارز دیجیتال انجام شده‌اند به‌طور خودکار به یکی از بیش از ۲۰ ارز فیات پشتیبانی شده توسط سوایپ تبدیل شوند.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
درگاه پرداخت سوایپ پی Swipe Pay

برای استفاده از سوایپ پی نیازی به بررسی اعتبار نیست و همچنین این درگاه در بیش از 180 کشور در دسترس است.

سوایپ کردیت Swipe Credit

سوایپ کردیت یک پلتفرم متمرکز وام‌دهی ارز دیجیتال است. این پلتفرم مانند دیگر پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال مانند کامپاند Compound، مستلزم وثیقه‌گذاری بیش از حد وام درخواستی است.

به عبارت دیگر شما فقط می‌توانید ۵۰ درصد از ارزش دلاری ارز دیجیتالی را که به عنوان وثیقه قرار داده‌اید، وام بگیرید.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
سوایپ کردیت Swipe Credit

نرخ بهره وام‌ها از ۶ درصد در سال شروع می‌شود. ارزهای دیجیتال موجود برای وام گرفتن عبارتند از USDT، PAX، BTC، ETH، DAI، XRP، SXP، EOS، USDC، LTC، و BCH.

سوایپ سیوینگ Swipe Savings

سوایپ سیوینگ به کاربران این امکان را می‌دهد که هر یک از ۱۱ ارز دیجیتال ذکر شده در بالا را به پلتفرم واریز کنند و در ازای آن سودی ۱۴ درصدی به صورت سالیانه دریافت کنند.

دارایی‌های واریزی را هم می‌توان به صورت باز و هم به صورت قفل در پلتفرم قرار داد؛ هر چه مدت بیشتری سرمایه‌تان را در این پلتفرم قفل کنید، سود سالیانه بالاتری دریافت خواهید کرد.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
سوایپ سیوینگ Swipe Savings

ارز دیجیتال SXP که برای به دست آوردن کارت‌های دبیت ویزا سوایپ معتبرتر استیک می‌شوند، به‌طور خودکار در این پلتفرم قفل و باعث ایجاد سود بیشتر می‌شود.

سوایپ ایشووینگ  Swipe Issuing

سوایپ ایشووینگ به اشخاص ثالث اجازه می‌دهد تا دبیت کارت‌های ارز دیجیتال فیزیکی و دیجیتالی را بدون هیچ دردسری ایجاد کنند.

کارت ها هم از نظر طراحی و هم از نظر ویژگی‌ها قابل شخصی‌سازی هستند. جالب است که بدانید حتی بایننس از سوایپ ایشووینگ برای ایجاد بایننس دبیت کارت Binance Debit Card خود استفاده می‌کند.

سوایپ ایشووینگ  Swipe Issuing

چه چیزی سوایپ را منحصر به فرد می‌کند؟

سوایپ از طریق اپلیکیشن موبایل کاربر پسند خود و دبیت کارت‌هایش به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل کامل ارزهای دیجیتال خود را داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد سوایپ قابلیت استفاده از پلتفرم آن است.

این شبکه به کاربران امکان تجربه سطوح مختلفی از پلتفرم را با خرج کردن ارزهای دیجیتال با استفاده از سوایپ دبیت کارت یا ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال در برنامه کیف پول آن، می‌دهد.

سوایپ برای هولدرهای ارز دیجیتال که هر روز به دنبال خرید با دارایی‌های خود هستند، گزینه بسیار خوبی است.

این پروژه تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات را برای کاربران خود بسیار ساده می‌کند و به همین وسیله آن‌ها می‌توانند با دبیت کارت سوایپ، ارز دیجیتال خود را در درگاه‌های ویزا خرج کنند.

از درآمدهایی که از کارمزد مبادله و تراکنش ایجاد می‌شود برای حمایت از رشد اکوسیستم سوایپ و گسترش آن به مناطق جدید استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال SXP علاوه بر تولید امتیازهای مختلف برای دارندگانش، برای ایجاد پیشنهادات و رای دادن به آن‌ها و کنترل و حاکمیت بر پروتکل نیز استفاده می‌شود.

این ویژگی به دارندگان اجازه می‌دهد تا در شکل‌گیری و توسعه شبکه سوایپ مشارکت داشته باشند.

هدف از ایجاد سوایپ و ارز دیجیتال SXP

هدف سوایپ ادغام یک پلتفرم بدون نیاز به دریافت مجوز و یک کیف پول با یکدیگر است تا دنیای ارزهای دیجیتال را به دنیای ارزهای فیات متصل کند.

در حال حاضر هر دو این دنیاها هنوز کاملا با یکدیگر ادغام نشده‌اند و راه زیادی برای رسیدن به این هدف مانده است.

پروتکل سوایپ با سیستم‌های پرداخت برتر جهان همکاری می‌کند تا صاحبان کسب‌وکارهای دنیا را به بازارهای هدفشان نزدیک‌تر کند.

همچنین این پروتکل از APIهای قدرتمندی برای تولید کارت‌های شخصی‌سازی شده استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال SXP
هدف از ایجاد سوایپ و ارز دیجیتال SXP

کاهش کارمزدهای سنگین

یکی از مشکلاتی که پروتکل سوایپ بر ریشه‌کنی آن متمرکز است، کاهش کارمزد‌های کمرشکن تراکنش‌ها است.

بازارهای قدیمی برای هر تراکنش با دبیت کارت ارز دیجیتال شما، کارمزدهای بالایی دریافت می‌کنند؛ گاهی این هزینه‌ها ممکن است تا حدی افزایش یابد که بر موجودی ارزهای دیجیتال شما تاثیر چشم‌گیری بگذارد. با این حال دبیت کارت ارز دیجیتال سوایپ هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها با درگاه‌های فیزیکی دریافت نمی‌کند.

ارز دیجیتال SXP سوایپ چیست؟

SXP یک ارز دیجیتال است که بر بستر بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 ساخته شده است.

از این توکن برای پرداخت کارمزد استفاده از محصولات متنوع اکوسیستم سوایپ استفاده می‌شود. ارز دیجیتال SXP برای دستیابی به سطوح معتبرتر سوایپ دبیت کارت‌ها نیز مورد نیاز است.

ارز دیجیتال SXP سوایپ
ارز دیجیتال SXP

همچنینی از این توکن می‌توان برای انجام تراکنش‌ها با دبیت کارت‌ سوایپ استفاده کرد.

پس از راه‌اندازی شبکه سوایپ، ارز دیجیتال SXP برای کنترل و افزایش امنیت پروتکل‌های مختلف اکوسیستم دیفای شبکه استفاده می‌شود.

توکنومیک

کل عرضه توکن SXP برابر با سیصد میلیون واحد و توکن در چرخش بازار نیز برابر با ۱۹۲ میلیون توکن است.

وقتی از ارز دیجیتال SXP برای پرداخت کارمزدها و هزینه خدمات در اکوسیستم سوایپ استفاده می‌شود، ۸۰ درصد از SXP که پرداختی توسط یک قرارداد هوشمند سوزانده می‌شود. این امر باعث می‌شود توکن SXP یک ارز دیجیتال با ویژگی ضدتورمی باشد.

با این حال این ارز دیجیتال محدودیت ضدتورمی صد میلیونی دارد. پس از عرضه این صد میلیون توکن، توکن‌های جدید فقط برای ارائه پاداش به شرکت‌کنندگان خاص در اکوسیستم (به عنوان مثال کسانی که استیک می‌کنند) ساخته می‌شوند.

ارز دیجیتال SXP
تخصیص کل توکن‌های SXP

کاربران برای دسترسی به محصولات مختلف سوایپ، از جمله پروتکل‌های دیفای حداقل به یک توکن SXP نیاز دارند.

عرضه اولیه SXP

در کل دو عرضه اولیه برای ارز دیجیتال SXP وجود داشت.

مرحله اول فروش خصوصی توکن بود که در اول آگوست ۲۰۱۹ انجام شد. در این فروش خصوصی ۱۹.۵ میلیون SXP با قیمت ۰.۲۰ دلار آمریکا در مجموع به قیمت بیش از ۳.۹ میلیون دلار فروخته شد.

مرحله دوم که عرضه عمومی ICO توکن بود در تاریخ ۲ تا ۹ آگوست ۲۰۱۹ انجام شد؛ در این فروش عمومی بیش از ۴۰.۴ میلیون توکن SXP با قیمت ۰.۲۰ دلار آمریکا در مجموع به ارزش بیش از ۸ میلیون دلار فروخته شد.

از ۲۴۰ میلیون توکن باقیمانده، ۲۰ درصد (۶۰ میلیون) برای تیم سوایپ، ۴۰ درصد (۱۲۰ میلیون) برای ذخیره ارزش و ۲۰ درصد (۶۰ میلیون) به بنیانگذاران پروژه اختصاص یافت.

ارز دیجیتال SXP سوایپ

توکن‌های باقی‌مانده در یک قرارداد هوشمند قفل شده‌اند که به وسیله آن ۶۰۰ هزار توکن SXP در ماه به تیم (برای جلوگیری از راگ پول Rug Pull توسط تیم)، ۱.۲ میلیون توکن SXP ماهیانه در منابع ذخیره اکوسیستم (پاداش‌های استیک، ایردراپ‌ها و …) و ده میلیون توکن به صورت سالیانه به بنیانگذاران عرضه می‌شود.

طبق برنامه همه توکن‌ها تا آگوست ۲۰۲۸ عرضه خواهند شد.

شبکه سوایپ

شبکه سوایپ اکوسیستمی از برنامه‌ها و پروتکل‌های دیفای است که هم‌اکنون در دست توسعه است.

این برنامه‌ها عبارتند از سوایپ سواَپ Swipe Swap، سوایپ فایننس Swipe Finance (سوایپ‌فای SwipeFi)، سوایپ استیکینگ Swipe Staking و سوایپ گاورننس Swipe Governance.

شبکه سوایپ

هولدرهای ارزهای دیجیتال SXP بر تمام برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه سوایپ نظارت و حاکمیت خواهند داشت.

تمام محصولات دیفای در شبکه سوایپ در بلاک چین بایننس نیز در دسترس خواهند بود و کاربران می‌توانند بدون کارمزدی توکن SXP خود را از شبکه اتریوم به بایننس تبدیل کنند.

سوایپ سواَپ

سوایپ سواَپ یک بازارساز خودکار (AMM) است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های موجود در بلاک‌چین اتریوم و بایننس‌چین را به یکدیگر تبدیل کنند.

کاربران می‌توانند با واریز توکن‌های بر بستر زنجیره اتریوم یا بایننس خود، نقدینگی را به پروتکل ارائه کنند. در ازای این کار، کاربران ۰.۳ درصد از کارمزد معاملاتی دریافتی پروتکل را دریافت خواهند کرد.

سوایپ فایننس

سوایپ فایننس (یا SwipeFi) یک پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز مشابه پروتکل کامپاند است.

این بستر به کاربران این امکان را می‌دهد که شش ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین اتریوم و بایننس از جمله BUSD، BNB، DAI، ETH، USDT و USDC را یا به سیستم قرض دهند و یا از آن وام بگیرند.

این پروتکل نیز مانند کامپاند از محاسبه سود پویا برای دارایی‌ها و وام‌های داده شده برخوردار است.

وام‌دهندگان می‌توانند در هر زمانی ارز دیجیتال خود را برداشت کنند و وام گیرندگان نیز محدودیت زمانی برای بازپرداخت وام خود نخواهند داشت.

استیک کردن ارز دیجیتال SXP با سوایپ استیکینگ

سوایپ استیکینگ به دارندگان ارز دیجیتال SXP این امکان را می‌دهد تا توکن‌های SXP مبتنی بر زنجیره اتریوم یا بایننس خود را برای ایمن کردن شبکه سوایپ در این پروتکل استیک کنند. روزانه بیست هزار توکن SXP از ذخایر SXP بین استیک‌کنندگان در طول یک دوره ۴ ساله عرضه خواهد شد.

پس از توزیع تمام توکن‌های SXP موجود در منبع ذخایر شبکه، استیک‌کنندگان «کارمزد تراکنش در شبکه» را دریافت خواهند کرد.

ارز دیجیتال SXP
استیک کردن ارز دیجیتال SXP

استیک‌کنندگان همچنین می‌توانند با استفاده از توکن‌های SXP استیک شده خود در رای‌گیری و حمایت از شبکه شرکت کنند. استیک کردن ارز دیجیتال SXP در سوایپ والت و کیف پول سخت افزاری لجر در دسترس خواهد بود.

کاربران می توانند با حداقل استیک کردن هزار SXP در اداره شبکه شرکت کنند. کسانی که بیش از سیصد هزار SXP استیک کنند می‌توانند برای تغییرات در شبکه Swipe پیشنهاداتی ارائه دهند.

سوایپ گاورننس (حاکمیت سوایپ)

پلتفرم سوایپ گاورننس به هولدرهای SXP این امکان را می‌دهد تا با ارائه پیشنهادات خود به تغییرات پیشنهادی در هر یک از پروتکل‌های شبکه سوایپ رای دهند.

۳۰۰ هزار توکن SXP برای ارائه یک پیشنهاد مورد نیاز است و همچنین هر توکن SXP برابر با یک رای در برابر یک پیشنهاد است.

ارز دیجیتال SXP
سوایپ گاورننس (حاکمیت سوایپ)

هولدرهای توکن SXP می‌توانند به تغییرات عناصری مانند: افزودن توکن‌ها به SwipeFi و سوایپ سواَپ، تغییر نرخ بهره در SwipeFi، تغییر نرخ سوازندن توکن SXP، و تغییر کارمزد معاملات و تراکنش در شبکه سوایپ رای دهند.

مشخص نیست که آیا کاربران برای رای دادن پاداشی دریافت خواهند کرد یا خیر.

از کجا می‌توان ارز دیجیتال SXP سوایپ خرید؟

ارز دیجیتال SXP با انواع رمزارزهای برتر بازار مانند اتریوم (ETH)، تتر (USDT) و بیت کوین (BTC) و همچنین ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، یورو و ریال ایران قابل خرید و فروش است.

صرافی اکسکوینو نیز این ارز دیجیتال را در میان رمزارزهای قابل خرید و فروش خود لیست کرده است. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به بخش کیف پول خود در اکسکوینو به خرید و فروش ارز دیجیتال SXP بپردازید.

ارز دیجیتال SXP
ارز دیجیتال SXP در اکسکوینو

توکن SXP علاوه بر اکسکوینو در بیش از پنجاه صرافی مختلف دیگر مانند کوکوین، بایننس، گیت.آی‌او Gate.io، اف‌تی‌ایکس FTX و … لیست شده است.

ارز SXP سوایپ را در چه کیف پولی می‌توان ذخیره کرد؟

از آنجایی که ارز دیجیتال SXP یک توکن با استاندارد ERC-20 است، می‌توان آن را تقریبا در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد.

بصری‌ترین کیف پولی که می توانید انتخاب کنید، کیف پول خود پروژه یعنی سوایپ والت است. با این حال به یاد داشته باشید که سوایپ والت یک کیف پول متمرکز است.

این بدان معنی است که وجوهی که در آنجا ذخیره می‌کنید از نظر فنی به شما تعلق ندارد! اگرچه دارایی‌های ذخیره شده در این کیف پول توسط شرکت‌هایی مانند باننس و کوین‌بیس محافظت می‌شود.

ارز دیجیتال SXP
کیف پول ارز دیجیتال SXP

با این حال برای ذخیره‌سازی ارز دییجتال SXP دست شما بسیار باز است. اگر کیف پول‌های موبایلی را ترجیح می دهید، می‌توانید از تراست والت Trust Wallet، کوینومی Coinomi، اگزودوس Exodus یا اتمیک والت Atomic Wallet استفاده کنید.

فراموش نکنید که شما می‌توانید ارز دیجیتال SXP را در کیف پول اکسکوینو خود نیز ذخیره کنید و اگر ارزش آن بالای ۵۰۰ تتر باشد می‌توانید در قرعه کشی ماهانه هولدرهای اکسکوینو شرکت کنید.

اگر طرفدار استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال SXP هستید می‌توانید از کیف پول‌های لجر Ledger، ترزور Trezor و کیپ‌کی Keepkey استفاده کنید.

ویژگی‌های چشم‌گیر پروتکل سوایپ

پروتکل سوایپ مزایای زیادی دارد. اول از همه، کسب‌وکارها و افراد را قادر می‌سازد تا به میل خود به ارزهای دیجیتال در سطح جهانی دسترسی داشته باشند. همچنین به این مشاغل توانایی کنترل شبکه طبق میل خود را ارائه می‌دهد.

ثبت نام راحت

در سوایپ کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی حساب کاربری ایجاد کنند.

برای یک تازه‌کار کاوش در یک دنیای جدید غیرمتمرکز از ارزهای دیجیتال کمی پیچیده است اما سوایپ همه چیز را برای کاربران ساده کرده است تا به راحتی ارز فیات خود را با استفاده از برنامه فیات-آن-رمپ fiat-on-ramp به یک ارز دیجیتال تبدیل کنند.

مهمتر از همه، کاربران می‌توانند از طریق سواپ والت خود ارز دیجیتال خریداری کنند.

دست باز در انتخاب

کاربران به طیف زیادی از رمزارزها دسترسی دارند؛ بیش از ۳۰ دارایی رمزنگاری شده مانند اتریوم، بیت کوین، تتر، دای و … . همچنین، این پروتکل با بیش از ۱۳۵ ارز فیات در سراسر جهان سازگار است.

هدف اصلی سوایپ رفع نیازهای جامعه جهانی در راستای ادغام شبکه فیات و ارز دیجیتال است.

کارت‌های توکنیزه شده

یکی دیگر از مزایای این پروتکل امکان پرداخت به وسیله برنامه غیرمتمرکز موبایل سوایپ از گوگل پی Google Pay، اپل پی Apple Pay و سامسونگ پی Samsung Pay است.

ارز دیجیتال SXP
کارت‌های توکنیزه شده

کاربر می‌تواند همه دستگاه‌های پرداخت خود را بدون هیچ نگرانی به سوایپ لینک کند.

پیروی از مقررات

سوایپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا از روش‌های پرداخت غیرمتمرکز بدون نگرانی در مورد رعایت مقررات رگولاتوری‌ها استفاده کنند.

این پروتکل تمام الزامات احراز هویت و شناخت مشتری (KYC) را در همه مناطق برآورده می‌کند.

پیش از این، عدم انطباق با مقررات یک مانع بزرگ برای ارزهای دیجیتال بوده است اما سوایپ این چنین نگرانی‌هایی را از بین می‌برد.

جهانی بودن

یکی از اهداف ارز دیجیتال SXP پذیرش در مقیاس جهانی و گسترش سیطره در این مقیاس است.

در حال حاضر سوایپ در بیش از سی کشور به صورت کاملا قانونی پذیرفته شده و علاوه بر داشتن یک رابط کاربری چند زبانه از تعداد زیادی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفته شد هدف سوایپ در سطح جهانی تسهیل تراکنش‌های بین المللی برای کاربران خود است.

مزایا و معایب پروژه سوایپ

مزایا

  • همکاری با بیش از ۵۰ میلیون خرده‌فروشی در سراسر جهان
  • وجود چهار کارت مختلف در طبقه‌بندی‌های خاص
  • عدم تحمیل کارمزد در تراکنش‌های خارجی برای کاربران منتخب
  • بازپرداخت در خریدها تا ۵ درصد
  • همکاری با گوگل پی، اپل پی و سامسونگ پی

معایب

  • بسیار شبیه به Crypto.com است در حالیکه کریپتو.کام پاداش‌های بیشتری می‌دهد
  • کاربران باید ارز دیجیتال SXP را استیک کنند تا بیشترین میزان بازپرداخت را داشته باشند
  • کارمزد تراکنش‌های خارجی فقط برای کاربران رده فولادی و تخته سنگی رایگان است
  • کارت‌های ویزا سوایپ رایگان نیستند

نمودار زنده قیمت


سخن پایانی

پروتکل سوایپ به طور موثر برای کمک به افراد، سازمان‌ها برای پرداخت با ارز دیجیتال در درگاه‌های فیات و حل چالش‌های تایید تراکنش‌های بین‌المللی ایجاد شده است.

با توجه به اهداف، تیم پروژه و توکنومیک ارز دیجیتال SXP انتظار می‌رود این پروژه آینده چشم‌گیری داشته باشد.

سلب مسئولیت:‌ این مقاله صرفا برای اهداف آموزشی نوشته شده است و هیچ‌گونه توصیه مالی و سرمایه‌؛ذاری نمی‌باشد. مسپولیت هرگونه سود یا ضرر با شخص خواننده می‌باشد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.