رشد چشمگیر کیف پول های ارز دیجیتال

سایت آماری استاتیستا ( Statista ) که به صورت مداوم شاخص‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کرده است، تعداد کاربران دارای کیف پول ارزهای دیجیتال، در پایان نیمه اول سال 2019 به بیش از 40 میلیون رسیده است. این گزارش با اشاره به رشد روز افزون این آمار اعلام کرده است که تعداد کیف پول‌های متعلق به کاربران در سه ماهه دوم سال 2016 معادل 8 میلیون بوده است. البته باید در نظر داشت که این ارقام تنها با بررسی سایتBlockchain.com به عمل آمده است.

کیف پول ارزهای دیجیتال

در همین راستا یکی از تامین کنندگان مطرح محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال اقدام به ارائه نوعی کیف پول کرده است که از ارز دیجیتال بیت کوین کش حمایت می‌کند. تخمین تعداد درست استفاده کنندگان کیف‌های پول در سراسر جهان بسیار دشوار است اما طی تحقیقات انجام شده ، تعداد استفاده کنندگان کیف‌های پول دیجیتالی در سه سال گذشته رشد 5 برابری داشته‌اند. آمار به دست آمده از سایت Blockchain.com نیز نشان می‌دهد که کاربران استفاده کننده از کیف پول‌های دیجیتال از تاریخ 25 سپتامبر تا کنون به 42 میلیون رسیده است.

ارزهای دیجیتال در مسیر محبوبیت

با بررسی نمودار ارائه شده در گزارش استاتیستا، افزایش تعداد کاربران استفاده کننده از کیف پول ارزهای دیجیتال در 2 بازه زمانی مختلف بسیار محسوس بوده است. این کاربران در محدوده بین سه ماهه سوم و چهارم سال 2017، همزمان با شروع بازار گاوی دارایی‌ها و همچنین در سه ماهه دوم سال 2019 هنگامی که کاربران کیف پول حدود 6 میلیون افزایش یافتند، رشد چشمگیری داشتند. تعداد این کاربران از آغاز سال 2016 تا کنون با رشد قابل ملاحظه ای همراه بود.

کیف پول ارزهای دیجیتال

امروزه انتخاب‌های گسترده‌ای از بین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در دسترس کاربران قرار گرفته است. این طیف وسیع از کیف پول‌های متنوعی مثل کیف پول‌های سخت افزاری که دارای امنیت پیشرفته هستند مانند Ledgar و  Trezor گرفته تا چندین برنامه نرم افزاری که قابلیت استفاده روزمره بیشتری دارند مانند  Electrum را شامل می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال پس از تجربه گاوی خود در سال 2018 امسال با استقبال بیشتری از سوی افراد جامعه روبه رو شد. بازار این ارزهای دیجیتال از اوایل ماه اپریل رشد صعودی خود را آغاز کرده و تا کنون به حرکت خود در این مسیر ادامه داده است. بدیهی است همزمان با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال تعداد کاربران استفاده کننده از کیف پول های ارزهای دیجیتال هم افزایش یافته است.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

با توجه به ماهیت متفاوت ارزهای دیجیتال، روش های نگهداری این ارزها هم با ارزهای رایج و فیات تفاوت دارد، با توجه به افزایش علاقه کاربران به ارزهای دیجیتال، در این قسمت بد نیست اشاره‌‌ای مختصر به معرفی انواع کیف های پول ارز دیجیتال داشته باشیم. برای نگهداری ارزهای دیجیتال کیف پول‌های مختلف  با قابلیت‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار گرفته است که به طور مختصر هر کدام از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کیف پول انلاین که آن را با نام ذخیره سازی گرم نیز می‌شناسند و معمولا با اتصال به اینترنت انجام می‌شوند.

کیف پول دسکتاپ یا کیف پول نرم افزاری که بر روی کامپیوتر نصب می‌شود و اجازه مدیریت افلاین را می‌دهد.

کیف پول موبایل که همانطور که از نامش مشخص است بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود.

کیف پول سخت افزاری که دستگاه‌های فیزیکی قابل حمل با رمز نگاری قوی هستند.

کیف پول سرد که یک کیف پول کاملا افلاین است و فقط ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

لازم به ذکر است هر کیف پول دارای یک کلید خصوصی ( Private key ) و یک کلید عمومی ( Public key ) منحصر به فرد است. کلید خصوصی در واقع معادل رمز عبور و کلید عمومی مانند شماره حساب یا آدرس کیف پول شماست. شما به عنوان صاحب کیف پول تنها مجاز هستید آدرس عمومی کیف پول خود را در  اختیار افرادی که قصد واریز ارز دیجیتال به حساب شما دارند قرار دهید. ولی کلید خصوصی کیف پول شما کاملا محرمانه است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.