بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

شکی نیست که بیت کوین اولین و قدرتمندترین ارز دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. پس از به وجود آمدن بیت کوین، ارز‌های دیجیتال فراوانی پا به این عرصه گذاشته و برخی از آن‌ها توسعه داده شده‌اند. در حال حاضر تعداد ارزهای دیجیتال به وجود آمده به 2000 عدد می‌‌رسد. در این میان رمز ارز اتریوم و ریپل از سایر آن‌ها موفق‌تر عمل کرده و سهم بیشتری از بازار را (البته پس از بیت کوین) به خود اختصاص  داده‌اند.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم

ارزش ارز دیجیتال اتریوم که برخی آن را ستاره پرفروغ سرزمین آلت کوین ها نامیده‌اند به یکباره منفجر شده و زمینه را برای شکل گیری صدها ارز مجازی دیگر فراهم کرد. قیمت این ارز دیجیتال در سال 2015 با سرعتی سرسام آور افزایش یافت تا اینکه در سال 2017 میلادی ارزش هر اتر به هفتصد دلار رسید. از این تاریخ به بعد ارز دیجیتال اتریوم به عنوان قدرتمندترین آلت کوین، بیشترین سهم از  « مقدار سرمایه گذاری در بازار » را پس از بیت کوین از آن خود کرده است.

رشد قیمت اتریوم به نسبت بیت کوین از سرعت بسیار کمتری برخوردار بوده است. قیمت این ارز دیجیتال در 18 ماه نخست خود در محدوده 10 دلار ثابت مانده بود تا اینکه در اوایل سال 2017 میلادی به یکباره بالا رفت و در ماه ژوئن به رقم 395 دلار رسید که این روند دوام زیادی نداشت و یک ماه بعد با افت قیمت شدید روبه رو شده و به 155 دلار رسید، ولی کمی بعد این بازار توانست به رشد صعودی خود ادامه داده و وارد یک منحنی پایدار صعودی شود.  افزایش قیمت اتریوم را می‌توان تا حدود زیادی مرهون افزایش یکباره قیمت بیت کوین دانست.

امنیت شبکه اتریوم

تراکنش‌های ارز دیجیتال اتریوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل اینکه تراکنش‌های آن در یک شبکه غیر متمرکز صورت می‌گیرد، در معرض خطراتی که ارزهای فیزیکی مثل دلار و یورو را تهدید می‌کند ( مانند جعل و سرقت ) قرار ندارد. در این شبکه کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن مالیات برای تراکنش‌های خود، مبالغ شاید هنگفت خود را بدون حضور واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و موسسات مالی انتقال دهند.

تبدیل اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم را می‌توان در برخی فروشگاه‌های آنلاین و از طریق مسترکارت‌ها و ویزا کارت‌ها صرف کرد. بعلاوه می‌توان آن را در کیف پول‌های مطمئن و آنلاین پس انداز کرده و در بهترین زمان ممکن به فروش رساند و به سود خوبی دست یافت.

خالق اتریوم

هویت خالق اتریوم بر خلاف خالق ارز دیجیتال بیت کوین که ناشناس باقی مانده از همان ابتدا آشکار بوده است. ویتالیک بوترین که یک شهروند کانادایی است در سال 1994 در روسیه متولد شد و ایده خود را برای ساخت ارز مجازی  مطرح کرد و در فاصله زمانی دو سال بعد از این اتفاق، ایده‌اش را عملی کرد. او که در 17 سالگی شروع به تولید محتوا برای وب‌سایت‌های تخصصی بیت کوین کرد ارز دیجیتال اتریوم را نوعی بهبود برای بیت کوین تصور می‌کرد.

شباهت بیت کوین و اتریوم

تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال اتریوم درست مانند بیت کوین به صورت ناشناس در بلاک چین این شبکه که مانند یک دفتر مرکزی غیرمتمرکز عمل می‌کند ذخیره می‌شوند و به دلیل شفافیت بسیار بالای تراکنش‌های شبکه ارزهای دیجیتال تمام افراد می‌توانند تراکنش‌های انجام شده در شبکه را مشاهده کنند.

تفاوت‌های اتریوم و بیت کوین

پس از سخنرانی ویتالیک بوترین در کنفرانس بیت کوین در سال 2014 توجه بسیاری از افراد به رمز ارز اتریوم جلب شد. پس از این اتفاق به سرعت مقایسه بین این دو ارز دیجیتال شکل گرفت. ارز دیجیتال اتریوم با مقصودی متفاوت راه اندازی شده بود ولی با استقبال بسیار زیادی که از سمت مشتاقان ارز های دیجیتال شکل گرفت سبب وارد شدن اتریوم به عرصه رقابت با بیت کوین شده و باعث مقایسه این دو رمزارز شد. طرفداران این ارز دیجیتال به این باورند که این رمزارز چند برتری نسبت به بیت کوین دارد که اولین آن  مربوط به سرعت ایجاد بلوک هاست. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال ادعا می‌کنند سرعت ایجاد بلوک ها در اتریوم به دلیل متفاوت بودن زبان برنامه نویسی آن بالاتر از بیت کوین است.

نمی‌توانیم انکار کنیم که استفاده از بیت کوین توسط خرده فروشان و فروشگاه‌های مجازی به مراتب بیشتر از اتریوم است ولی هواداران اتریوم بر این باورند مصرف برق برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کمتر از بیت کوین است و همین موضوع سبب شده به گزینه بهتری برای انجام تراکنش‌های مالی تبدیل شود.

مهم‌ترین برتری اتریوم نسبت به بیت کوین فناوری پایه آن است که امکان استفاده از اپلیکیشن های شخص سوم را فراهم می‌کند و کاربران صرفا محدود به استفاده از این ارز برای حضور در شبکه نامحدود نخواهند بود. ارز دیجیتال بیت کوین در ابتدا با هدف جایگزینی پول ( و سیستم پرداخت آنلاین با واسطه ) ایجاد شد ولی بعدها با افزایش قیمت به وجود آمده توانست به عنوان یک منبع ذخیره سرمایه نیز در نظر گرفته شود. اما اتریوم به دنبال ایجاد یک پلتفرم توسعه نرم افزار و تسهیل بستری برای قراردادهای هوشمند است.

بیت کوین بهتر است یا اتریوم

در پاسخ به این سوال که بیت کوین بهتر است یا اتریوم باید هدف کاربران در نظر گرفته شود. اگر صرفا به دنبال کسب سود از طریق افزایش قیمت این ارزها هستید باید گفت بازار هر دوی این ارزها با نوسانات زیادی همراه است ولی در برخی مقاطع، نوسانات بیت کوین فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌ است. اگر به دنبال راه کاری مدرن برای کسب و کار خود هستید اتریوم گزینه مناسب تری به نظر می‌رسد.

خرید اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم را مانند سایر ارزهای دیجیتال می‌توان از سامانه کیف پول رایگان و تبادلات رمزارزهای اکسکوینو تهیه کرد. شما با ثبت نام در این سامانه و پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت، اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم کنید و از بازار پر نوسان این ارز به سود خوبی دست پیدا کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.