سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
-پنج رمز ارز برتر

پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید – پادکست

برخی از کارشناسان بر این باورند که روند نزولی بازار به اتمام رسیده و باید منتظر رشد دوباره قیمت پادشاه رمزارزها بود.
ما هم تصمیم گرفتیم در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، ۵ رمزارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید رو معرفی کنیم.

پادکست مهم امروز رو از دست ندید :

همونطور که شاهد بودین، روند نزولی بازار کمی متوقف شده و حالا بعضی از ارزها در حال بازیابی قیمت‌های خودشون هستن. بخاطر همین هم، بعضی از تریدرها از فروش سنگین بیت‌کوین‌هاشون می‌ترسن.

چارلز ادواردز، بنیان‌گذار کاپریوُل اینوستمنتس هم معتقده که ریزش‌های سنگین بیت‌کوین به پایان رسیده. از طرف دیگه هم در حال حاضر هزینه تولید بیت‌کوین ۳۴ هزار دلاره که همچنان پایین‌تر از قیمت فعلی بیت‌کوینه و این خوبه! حالا با این اخبار فاندای مثبت بیاید با هم شرایط تکنیکالی بازار رو هم بررسی کنیم.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه بیست و هفتم دی‌ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتالی که احتمالا شرایط بهتری توی هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

گاوها در تلاشن تا بیت‌کوین رو به بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه، یعنی قیمت ۴۴ هزار و ۴۰۰ دلار برسونن.

اگه موفق به این کار بشن و بتونن قیمت رو بالای این خط نگهدارن، تغییر احتمالی روند قطعی تر میشه و بعد از اون، روند بازار به سمت خط میانگین متحرک ۵۰ روزه، یعنی ۴۸ هزار دلار حرکت خواهد کرد. اینجا جاییه که انتظار میره خرس‌ها شروع به مقاومت کنن.

اما شکست این مقاومت و بسته شدن قیمت بالای این رقم، مسیر روند صعودی رو تا ۵۲ هزار دلار هم هموار خواهد کرد.

بر خلاف این فرضیه، اگر قیمت نتونه از میانگین متحرک ۲۰ روزه عبور کنه، نشون‌دهنده اینه که هنوز احساسات منفی توی بازار حاکمه و این موضوع منجر به ریزش بیشتر و حرکت به زیر سطح حمایتی ۳۹۶۰۰ دلار میشه که اصلن خوب نیست.

نمودار ۴ ساعته هم نشون میده که شاخص قدرت نسبی یا همون RSI، بالاتر از نقطه میانی نمودار ۴ ساعته است که نشونه‌ای از یک حرکت رِنج و افقی توی کوتاه مدته. در این‌صورت، قیمت برای مدتی بین ۳۹۶۰۰ و ۴۵۴۰۰ دلار باقی میمونه.

پس عبور از هر کدوم از این اعداد، نشونه خیلی مهمی نسبت به تعیین تکلیف روند بیت کوین محسوب میشه.

نیر (NEAR)

نیر توی یک روند صعودی قرار داره، ۶ روز پیش از قیمت تاریخی خودش یعنی ۱۷.۹۵ دلار عبور کرد که نشونه از سر گیری روند صعودی بود.

RSI توی محدوده مثبته که نشون دهنده اینه که قیمت با کمترین مقاومت به سمت بالا در حرکته. اگر گاوها از سطح ۱۷.۹۵ دلار حمایت کنن، نیر بالای ۲۵ دلار رو هدف قرار میده. اما اگه خرس‌ها موفق به شکست دادن گاوها بشن، قیمت نیر میتونه تا ۱۶.۵ دلار کاهش پیدا کنه و بعدش از همین سطح جهش به سمت بالا داشته باشه. اگه اوضاع بازار به هر دلیلی وخیم بشه، قیمت ۱۳ دلار هم یک سطح مهم به حساب خواهد اومد.

اتم

کازماس در حال تشکیل یک الگوی سر و شونه معکوسه که اگر شکستش کامل بشه و قیمت بالای ۴۴.۸۰ دلار بسته بشه، با هجوم خریدارها، قیمت اتم می‌تونه تا ۵۰ دلار و بعد از اون ۶۹.۵ دلار رشد کنه.

اگر هم روند صعودی به هر دلیلی تایید نشه و زور فروشنده‌ها توی بازار زیاد بشه، ریزش کازماس تا ۳۶ دلار محتمله. اگرچه این سطح خیلی کلیدی برای گاوها به حساب میاد و روند صعودی از همین عدد ادامه پیدا میکنه، اما حمایت ۳۳ دلار رو هم باید در نظر گرفت.

فانتوم

فانتوم هم توی یک روند صعودی قرار داره، نمودار قیمتیش چند روز گذشته یک الگوی سر و شونه معکوس رو تشکیل داده که با بسته شدن قیمت بالای ۳.۱۷ سنت کامل میشه.

ممکنه خرس‌ها تلاش کنن تا این رالی صعودی رو توی قیمت ۳.۴۸ دلار متوقف کنن، اما اگه گاوها بتونن قیمت رو به بالاتر از این سطح برسونن، فاز بعدی روند صعودی شروع میشه. این حرکت میتونه تا ۴ دلار و بعدش تا ۵.۱۱ دلار ادامه داشته باشه.

بازهم در صورت تغییر روند بازار و شکسته شدن سطح حمایت ۲.۶۲، یک اصلاح عمیق‌تری رو تا سطح ۲ دلار می‌تونیم انتظار داشته باشیم.

اف تی تی

اف تی تی توی چند هفته گذشته یه روند اصلاحی عمیقی رو تجربه کرده. اما الان، گاوها قیمت رو به بالای خط روند نزولی رسوندن که نشون دهنده تغییر احتمالی روند از نزولی به صعودیه. میانگین متحرک یا همون RSI، بعد از تشکیل واگرایی مثبت، به بالای ۶۴ رسیده که نشون از بازگشت گاوهاست!

حالا اگه قیمت بالاتر از خط روند نزولی بمونه، قیمت اف تی تی میتونه تا ۵۳.۵ دلار افزایش پیدا کنه.

اگر روند بر خلاف تحلیل‌ها پیش بره و قیمت کاهش پیدا کنه، نشون میده که این شکست خط روند نزولی جعلی بوده. این حالت می‌تونه قیمت رو حتی تا ۳۳.۷۶ دلار کاهش بده. اگر هم قیمت تا زیر ۳۳.۷۶ بسته بشه، قیمت میتونه پایین تر از این، یعنی ۲۴ دلار رو هم تجربه کنه که البته خیلی احتمالش کمه.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.