چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
کاربرد بلاک چین

10 کاربرد بلاک چین که جهان را تغییر می‌دهد!

اکثر مردم اصطلاح بلاک چین و کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال را هم معنی می‌دانند در صورتی که یک تکنولوژی و یک روش پرداخت تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در این مقاله 10 کاربرد بلاک چین ذکر شده است.

امروزه تراکنش‌های بانکی، خرید، ارتباطات، به طور کلی همه چیز آنلاین شده‌اند. و هر کاری که ما به صورت آنلاین انجام می‌دهیم ثبت شده است که شامل مبادله ارزش برای هر تراکنش دیجیتال، کالا، خدمات و غیره است. تکنولوژی بلاک چین، این اطلاعات را به صورت بلاک‌های رمزنگاری شده که امکان تغییر و اصلاح آنها وجود ندارد جمع آوری می‌کند، و سپس قطعات را در یک شبکه جهانی از نود‌ها و کامپیوترهای توزیع شده، باز می‌‌کند.

کمپانی‌های دیجیتال پیشگام مانند BehaviourExchange، نیز از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کنند که روش استفاده‌ ما از اینترنت را دچار تغییرات اساسی کرده‌اند. بلاک چین یک پایگاه داده‌ توزیع شده است که لیست مشترکی از رکوردها را حفظ می‌کند. به این رکوردها بلاک گفته می‌شود. بلاکی از کد رمزنگاری شده شامل جزئیات بلاک است که قبل از کامل شدن تراکنش‌های زمانی مهرو موم شده می‌آید. اتصال زنجیره‌ها به یکدیگر بلاک چین را می‌سازد و این تکنولوژی، غیر از جایگزین ارزهای ملی شدن، کاربردهای زیاد دیگری دارد.

کاربردهای بلاک چین

این تکنولوژی چیزی فراتر از ارز دیجیتال است

از آن‌جایی که بلاک چین‌ها یک فناوری دفترکل مجازی هستند، این تکنولوژی را می‌توان در بسیاری زمینه‌ها علاوه بر پول استفاده کرد. در بخش زیر 10 پتانسیل متفاوت از بلاک چین که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق گفته‌ی یک نویسنده در Steemit قطعا دنیا را تغییر خواهد داد، آمده است.

1)سایت اینترنت غیر متمرکز: در حال حاضر برنامه نویسان روی پلت فرم‌های غیرمتمرکز اینترنت که تمام عملکردهای اینترنت را روی نود‌های توزیع شده که انعطاف‌پذیری وب جهان گستر را بالا می‌برد، کار می‌کنند.

2) قرارداد‌های هوشمند: قراردادهای هوشمند می‌توانند در بخش بالای دفترکل قرار گیرند و مانند برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز عمل کنند. این برنامه‌ها می‌توانند عملکردهایی که در حال پیچیده شدن هستند و ممکن است نیاز به قرارداد قانونی استاندارد را کاهش دهند، داشته باشند.

3) بازار‌های غیرمتمرکز: یکی از چالش‌های ارز دیجیتال مانند بیت کوین، نیاز به تجارت در مبادلات متمرکز است که می‌تواند بسته یا هک شود. بازارهای غیر متمرکز امکان تجارت بدون نیاز به اعتماد کردن به شخص ثالث را ممکن می‌سازد.

4) حافظه ابر توزیع شده: حافظه ابر توزیع شده از نیاز به اطمینان به کمپانی‌های متمرکز بزرگ که اطلاعات شخصی در آنها آسیب پذیر است و قیمت گذاری ممکن است به افزایش تعداد سرورها منجر شود، جلوگیری می‌کند.

5) سایت‌های غیر متمرکز شبکه‌های اجتماعی: سایت‌های شبکه‌های اجتماعی متمرکز و مستعد سانسور اطلاعات هستند. پلت فرم‌های غیر متمرکز رسانه‌های اجتماعی مانند Steemit،این مشکلات را کاهش داده و از لحاظ مالی به تولیدکنندگان محتوا پاداش می‌دهد.

6) پیام رمزنگاری شده: پیام رسانی نظیر به نظیر می‌تواند تکنولوژی بلاک چین را برای رمزگذاری پیام‌ها و ذخیره داده‌ها روی کامپیوترهای متفاوت که تنها از طریق کلید خصوصی قابل دسترسی است، استفاده کند

7) اثبات مالکیت. آیتم‌های خریداری شده می‌توانند روی بلاک چین رد یابی شده تا مالکیتشان را اثبات کرده و از فروش کالاهای دزدی جلوگیری شود که این امردر نهایت منجر به کاهش جرم خواهد شد.

8) رای تایید شده: در حالی که رای دیجیتال می‌تواند حساس به دست کاری باشد، تکنولوژی رای بلاک چین قابل تایید است و به هر کسی اجازه رسیدگی به بلاک چین را نمی دهد و رای‌ها را به صورت مهروموم شده و قانونی تایید می‌کنند.

9) بورس اوراق بهادار: در بازار سهام سنتی معمولا یک تاخیر 2-3 روزه برای حل و فصل سهام و اوراق قرضه وجود دارد. تجارت سهام روی بلاک چین مقرون به صرفه است و حل و فصل فوری را امکان پذیر می‌کند.

10) مشاور املاک: عناوین املاک،تراکنش‌ها و ارزش‌های تاریخی می‌تواند براساس بلاک چین ایجاد شده، منجر به شفافیت شده وهزینه و زمان مربوط به معاملات املاک و مستغلات را کاهش دهد.

یک سری احتمالات موجود است که به دلیل وجود تکنولوژی جدید ایجاد شده است. مهمترین آن‌ها که در لیست قرار نگرفته است،وب سایت‌های سفارشی و پروفایل‌های پیشرفته است.

محتوای سفارشی برای حداکثر بازده تبلیغاتی (کاربر پسند)

شاید انقلابی‌ترین استفاده از تکنولوژی بلاک چین کاری است که BehaviourExchange  در حال انجام است. این در حالی است که استارت آپی مدعی است که می‌تواند محتوای وب‌سایت کمپانی را به صورت برخط تنظیم کند و تفاوت محتوا را به هر بازدید کننده براساس پروفایل آن بازدید کننده، نشان دهد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.