ارز دیجیتال رادیو کاکا (Radio Caca) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

فعالین بازار رمز ارزها در سال 2021، چندین موج صعودی در حوزه‌های مختلف این صنعت تجربه کرده‌اند. اما عمده آن‌ها ترندهای زودگذری بود که تحت تاثیر هیجیات ناشی از ترندهای شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته بودند. یکی از حوزهای پر سود حوزه متاورس است. شروع رونق این حوزه با تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا همراه بود و بعد از فیسبوک، کمپانی‌های بزرگ دنیا به فکر ورود به این حوزه افتادند تا از رقبای خود فاصله نگیرند و همگام با تکنولوژی حرکت کنند.

پروژه Radio Caca نیز یکی از فعالین حوزه متاورس است، البته این پروژه بسیار فراتر از یک پروژه متاورسی ساده است و بسیاری از حوزه‌های محبوب نظیر دیفای، بازی‌های بلاکچینی و NFT را نیز مورد هدف قرار داده است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ارز دیجیتال رادیوکاکا بپردازیم، با ما همراه باشید.


Radio Caca چیست؟

رادیو کاکا به عنوان یکی از پروژه‌های نسل سوم وب شناخته می‌شود که بسیاری از محصولات بروز حوزه کریپتو را درون خود جای داده است. این پروژه، یک سازمان غیر متمرکز خودگردان (DAO)، برای ارائه راهکارهای مربوط به زیرساخت وب 3.0 است که محصولات مختلفی را مانند بازی بلاک چینی با قابلیت درآمدزایی برای کاربران، بازار NFT، متاورس انحصاری و غیره را در اکوسیستم خود جای داده است. ارز دیجیتال رادیو کاکا با پشتیبانی مجموعه OKX Blockdream Ventures، بازوی سرمایه گذاری صرافی OKEx فعالیت می‌کند.

متاورس USM

ایالات متحده ماه (The United States of Mars) با مخفف USM، پروژه متاورس رادیو کاکا است. USM یک متاورس سه بعدی است که توسط تیم رادیو کاکا در سال 2021 برای کاربردهای مختلفی راه اندازی شده است. می‌توان گفت از جذابیت‌های رادیو کاکا ارتباط بین محصولات پروژه با یکدیگر است. به عنوان مثال، توکن RACA درون متاورس پروژه کاربردهای مهمی دارد و کاربرانی که به عنوان توسعه دهنده درون این پلتفرم فعالیت می‌کنند، با استیکینگ توکن RACA، می‌توانند زمین‌های خود را بسازند، زمین‌های بیشتری بدست بیاورند و از برخی منابع کمیاب درون متاورس بهره‌مند شوند.

کلکسیون NFT پروژه رادیو کاکا

زمانی که درباره توکن‌های NFT صحبت می‌شود، اکثر افراد فکر می‌کنند که این توکن ها صرفا برای حفظ آثار هنری ساخته می‌شوند و کاربردی ندارند. اما حفاظت از حقوق آثار هنری تنها یکی از کاربردهای فناوری توکن‌های غیر مثلی است. NFTها در حوزه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند و این ویژگی‌های جدید، نسلی جدید از NFT را تشکیل می‌دهد که مفهوم آن را گسترده‌تر کرده است.

رادیو کاکا نیز یک کلکسیون NFT دارد که از نوع NFTهای کاربردی است و خریداران با هدف استفاه از خدمات پلتفرم اقدام به خرید آن می‌کنند. کلکسیون توکن‌های غیر مثلی این پروژه Maye Musk Mystery Box نام دارد. نام‌گذاری این کلکسیون به وسیله مادر ایلان ماسک کارآفرین معروف، یعنی Maye Musk انجام شده است.

خانم ماسک در حوزه NFT فرد موفقی است و نام وی در چهار کلکسیون معروف NFT با اسم‌های CryptoPunks Hashmasks ،Bored Ape Yacht Club ،Maye Musk Mystery Box قرار دارد. از میان این چهار مجموعه فقط Maye Musk Mystery Box، روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته است و از موفق ترین مجموعه‌های NFT این شبکه است.

توکن‌های MPB همانند یک جعبه شانس عمل می‌کنند و خریداران از ویژگی و امکانات آنها بی خبر هستند، تا زمانی که توکن خود را بازگشایی کرده و از محتویات آن با خبر می‌شوند. این توکن‌ها درون پروژه متاورس رادیو کاکا یعنی USM کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به واسطه این توکن‌ها درون متاورس USM می‌توانید کشورها و مناطق مختلف را بازگشایی کنید.  کاربرد این توکن‌ها درون متاورس پروژه، مشوق سرمایه گذاران می‌شود تا آنها را خریداری کنند و با جعبه گشایی آنها به ماجراجویی درون متاورس بپردازند یا توکن‌ها را پیش از باز کردن به فروش برسانند.

بازار NFT رادیو کاکا

پشتیبانی از قراداد هوشمند توکن‌های غیرمثلی درون بازارهای NFT  به صورت دستی تنظیم می‌شود تا یک نوع توکن جدید را پشتیبانی کنند. در بین تمام بازارهای NFT، اپن سی (OpenSea) تنها پلتفرمی است که به صورت خودکار هر توکن NFT را پذیرش می‌کند. بازار NFT رادیو کاکا نیز مشابه اپن سی توسعه یافته است و با اتصال کیف پول بایننس اسمارت چین به این پلتفرم، تمام توکن‌های NFT شما روی شبکه بایننس اسمارت چین نمایش داده می‌شود.

بازی متامون یکی از پروژه‌های رادیو کاکا است.
کاراکترهای بازی متامون

بازی Metamon

متامون (Metamon) بازی بلاک چینی پروژه رادیو راکا است که با طرح‌های مختلفی برای درآمدزایی کاربران ایجاد شده است. متامون نام کاراکترهای درون بازی است که شخصیت اصلی داستان بازی را تشکیل می‌دهند و نیاز اولیه برای شروع بازی هستند. به دست آوردن کاراکترهای متامون برای فعالیت درون بازی راه‌های مختلفی دارد، شما می‌توانید درون بازار NFT پروژه رادیو راکا این کاراکترها را خریداری کنید. در این بازار قیمت این کاراکترها براساس توانمندی‌شان با یکدیگر متفاوت است.

یک راه دیگر برای به دست آوردن شخصیت‌های متامون، خرید تخم‌های آنها است که در بازار توکن‌های غیر مثلی رادیو راکا به نام Metamoon Eggs قابل خریداری هستند. بعد از خرید، باید منتظر بمانید تا تخم متامون به یک متامون بالغ تبدیل شود تا درون بازی قابل استفاده باشد.

آخرین راه برای بدست آوردن شخصیت‌های متامون نیز خرید NFT جعبه‌های رمزآلود این پروژه است که در قسمت معرفی کلکسیون NFT این پروژه توضیح داده شد. با خرید این توکن‌های NFT، ممکن است شانس آورده و یک شخصیت متامون دریافت کنید تا به وسیله آن، امکان فعالیت درون بازی را بدست آورید.

 متاورس برای دانشجویان

 پروژه رادیو راکا با همکاری دانشگاهای مطرح در سراسر جهان مانند دانشگاه کمبریج (Cambridge University) و پرینستون (Princeton University)، قصد دارد فضای متاورس را برای دانشجویان محیا کند تا دانشجویان بتوانند از این فضا برای ارائه کنفرانس، اردوهای علمی و فعالیت های مشابه استفاده کنند.

توسعهدهنده‌گان راکا معتقدند متاورس USM می‌تواند تبدیل به یک فضای آموزشی شود. دانشجویان می‌توانند در این فضا به تبادل اطلاعات بپردازند و از این طریق، فضای وب3.0 را توسعه دهند. طبق اعلام راکا، زمین‌های رایگانی برای دانشجویان در این پلتفرم در نظر گرفته شده است تا دانشجویان بتوانند در آن به فعالیت‌های علمی بپردازند.

تیم توسعه رادیو کاکا همچنین اعلام کرده است که پروژه راکا با ۳ دانشگاه مطرح ترکیه در حال همکاری است تا به برگزاری کلاس‌های آموزشی درون متاورس راکا بپردازند. بر اساس گزارش کوین‌گکو (CoinGecko)، این موضوع سبب افزایش محبوبیت راکا در ترکیه شده و اینفلوئنسرهای کریپتو در ترکیه به بررسی این پروژه پرداخته‌اند.

بلاک‌چین USM

بلاک‌چین USM

یکی از اهداف بلند مدت پروژه ارز دیجیتال رایو راکا، ساخت یک بلاک‌چین عمومی است که امکان ارتباط با سایر شبکه‌های بلاکچینی مطرح نظیر اتریوم را داشته باشد. همچنین یکی از اهداف این زنجیره این است که به بهبود مقیاس پذیری اتریوم کمک کند.

توکن ارز دیجیتال RACA

RACA توکن بومی پروژه ارز دیجیتال رادیو کاکا است که در آگوست 2021 راه اندازی شده و تحت عنوان‌هایی مانند توکن رادیو کاکا (Radio Caca) و راکا کوین (RACA Coin) شناخته می‌شود. توکن RACA به خوبی روی شبکه‌های بلاکچینی توزیع شده است که این موضوع سبب سهولت دسترسی کاربران به آن می‌شود.

این توکن روی شبکه‌های اتریوم، سولانا، شبکه OKEx و شبکه هوشمند بایننس (BSC) راه اندازی شده است. این توکن در محصولات مختلف رادیو کاکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در قسمت متاورس پروژه، توکن RACA برای معامله زمین‌ها و خرید آواتارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر متاورس، این توکن برای استفاده‌های درون بازی پروژه یعنی Metamon Island جهت فعالیت‌های مختلف کاربرد دارد.

کاربرد توکن RACA

برای توکن‌های ارز دیجیتال راکا درون محصولات پروژه ۳ کاربرد در نظر گرفته شده است. این توکن در بازی متامون برای خرید و فروش آیتم‌ها همچنین تقویت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در متاورس USM، توکن راکا برای توزیع قدرت مدیریت پروژه و رای دادن در امور پروژه استفاده می‌شود.
آخرین کاربرد توکن راکا، فراهم کردن امکان خرید Maye Musk Mystery است که شما می‌توانید درون بازار NFT، با توکن راکا این آیتم ها را خرید و فروش کنید.

توکن‌های RACA را از کجا خریداری کنیم؟

فعالیت توکن راکا با یک عرضه اولیه در صرافی Gate.io شروع شد، ۱۰۰ میلیون توکن راکا در آگوست 2021، در این صرافی به قیمت 0.000724، به فروش رسید و فعالیت این توکن آغاز شد.
کل عرضه راکا به ۵۰۰ میلیارد توکن راکا محدود می‌شود که در حال حاضر بیش از یک سوم توکن‌ها در گردش است.

توکن‌های رادیو کاکا (RACA) را می‌توان در اکثر صرافی‌ها و بروکرهای معتبر جهان خرید و فروش کرد. از جمله صرافی‌های معروف پشتیبانی کننده رادیو کاکا می‌توان به اکسکوینو (Excoino)، کوکوین (KuCoin)، گیت (Gate.io)، یونی سواپ (Uniswap)، هوبی گلوبال (Houbi Global)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، هات بیت (Hotbit) و غیره اشاره کرد. توکن RACA در این صرافی‌ها و بروکرها با جفت ارزهای تتر (USDT)، بایننس‌کوین (BNB)، استیبل کوین بایننس (BUSD) و غیره قابل معامله است.

آینده ارز دیجیتال رادیو کاکا RACA
بررسی آینده ارز دیجیتال راکا

آینده ارز دیجیتال رادیو کاکا

حوزه وب 3.0 یکی از حوزه هایی خواهد بود که در آینده با رشد عظیمی مواجه می‌شود و خدمات جدیدی را در قالب دنیای وب به کاربران ارائه خواهد داد. اهمیت حوزه وب 3.0 از ورود شرکت‌های سرمایه گذاری نظیر A16Z، به این حوزه مشخص می‌شود و می‌توان گفت آنها تقریبا از آینده پروژه مطمئن شده‌اند. بنابراین، پروژه رادیو راکا در حوزه وب 3.0 فعالیت می‌کند و محصولات نوینی را در امور سیستم خود جمع آوری کرده و مي‌تواند خود را به صدر لیست پروژه‌های بلاک‌چینی برساند.

در صورتی که پروژه یک برنامه مهندسی شده برای عرضه باقی توکن‌ها و مدیریت توکن‌های فعلی داشته باشد، خطری از جانب بخش عرضه، ریزش قیمت توکن‌های راکا را تهدید نمی‌کند. البته تاریخ‌های عرضه توکن راکا در حال بروزرسانی است و مشخص شدن زمان‌بندی آن، یکی از معیارهای مناسب سرمایه گذاری روی این پروژه است.

پیش‌بینی قیمتی ارز دیجیتال RACA

با در نظر گرفتن تعداد توکن قابل عرضه ارز دیجیتال رادیو کاکا و کاربرد آن که منجر به افزایش تقاضا می‌شود و بر اساس پیش‌بینی قیمتی ارز دیجیتال RACA توسط سایت coinskid.com قیمت هر توکن RACA تا سال ۲۰۲۳ به ۰.۰۰۰۷ دلار، تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۰۰۲ دلار و تا سال ۲۰۲۶ به قیمت ۰.۰۰۳۲ دلار خواهد رسید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

2 نظرات

  1. سلام به قصد نگهداری اگر بخریم و چند سال نگهداریم ممکنه آیا رشد خوبی داشته باشه مثل شیبا یا دوج

    • نفیسه محروقی

      سلام وقت بخیر. به طور کلی هولد کردن روش خوبی برای کسب سود و درآمد در طولانی مدت هست. اما توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، در خصوص پروژه موردنظر و کلیه جزئیات اون تحقیقات لازم رو انجام بدین و از افراد متخصص و مجرب در این حوزه مشورت و راهنمایی بگیرید.
      پر سود باشید.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.