اخبار ارز دیجیتال

عقب ماندن شبکه اتریوم از سایر شبکه‌ها

تعدادی از متخصصان در حوزه ارز دیجیتال به بلومبرگ گفته اند که تمایل توسعه دهندگان و استفاده هایی که از پروژه های دیگر می کنند، باعث شد شبکه اتریوم در جایگاه پایین تری نسبت به این شبکه ها قرار گیرد. با توجه به تمایل و استفاده توسعه‌دهندگان از پروژه‌های دیگر، شبکه اتریوم دارد عرصه را به آن‌ها می‌بازد.

این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را به عنوان پلتفرمی برای استفاده توسعه دهندگان شروع کرده بود. در این پلتفرم افراد قادر بودند برنامه های غیر متمرکز بسازند، پیش فروش و عرضه اولیه سکه انجام دهند (ICO) یا قراردادهای هوشمند بنویسند. در آن ابتدا افراد زیادی آن را جانشین خوب بیت کوین می دیدند.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، در حال حاضر توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های دیگری را انتخاب می کنند که از آن جمله میتوان به ایاس و استلار اشاره کرد. در ژانویه سل جاری فقط ۲۸ درصد از کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز، مشغول فعالیت در شبکه اتریوم بودند و این در حالی‌ است که این نسبت برای شبکه‌های ایاس و ترون به ترتیب ۴۸ و ۲۴ درصد بوده است.

رقابت سرسخت میان اتریوم و سایر پروژه ها

کایل سامانی (Kyle Samani) یکی از بنیان گذاران صندوق سرمایه‌گذاری تامینی شرکت Multicoin Capital Management بیان کرد که اگر بخواهیم به صورت ساده واقعیت را بیان کنیم، در ۶ الی ۹ ماه اخیر گزینه دیگری برای فعالیت در شبکه های غیر متمرکز به غیر از اتریوم وجود نداشت اما در حال حاضر وجود دارد.

تراویس کلینگ (Travis Kling) موسس صندوق سرمایه‌گذاری تامینی شرکت Ikigai Crypto هم گفته است: امروزه خرید اتریوم به دلیل آن چیزی که شما تصور می‌کنید این شبکه در آینده خواهد بود، قرارداد اختیار معامله است. تا حدی که پروژه‌هایی که رقیب اتریوم به شمار می روند، با ایجاد جذابیت برای توسعه‌دهندگان و کاربران و همچنین ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز روی پلتفرمی که دارند، باعث شدند تا ارزش کلی اتریوم خدشه دار شود و حتی در طولانی مدت می‌تواند روی قیمت اتریوم تاثیر منفی داشته باشد.

برخی دیگر از متخصصان حوزه دیجیتال هم اعتقاد دارند که سرعت بلاک اتریوم که تقریبا ۱۳ثانیه‌ای است، در برابر شبکه‌های دیگر که توانایی تایید تراکنش‌ها را در عرض یک ثانیه دارند، کند به نظر می‌رسد.

اتریوم و باقی ماندن در رقابت

بلومبرگ همچنین اشاره کرد که هنوز هم بیشتر پیش‌فروش‌ها و عرضه‌های توکن روی شبکه اتریوم انجام می‌شود و مبنا و اساسی که در این شبکه به توسعه‌دهندگان اختصاص داده شده است، باعث شده است هنوز به عنوان یک عنصر قابل رقابت بماند.

یکی از اعضای بنیاد این ارز دیجیتال گفته است که ویژگی درخشان اتریوم، جامعه پرجنب و جوش آن است. هر شخصی بدون توجه به بازارها، به ساختن ادامه می‌دهد و از این نهاد حمایت می‌کند. تمام پیشرفت‌هایی هم که پلاسما و سرنیتی (Eth2) اخیرا به دست آورده اند، گواه همین مدعاست.

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیان‌ گذاران ای ارز دیجیتال و از چهره‌های معروف دنیای ارزهای دیجیتال بیان کرده بود که رشد جامعه ارز دیجیتال جدا از فردگرایی، همان طور که در روزهای ابتدایی سایفرپانک (Cypherunk) وجود داشت، اتفاق می‌افتد.

 

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا