اخبار ارز دیجیتال

آغاز عصر طلایی ماینینگ بیت‌کوین

روز دوشنبه قیمت بیت‌کوین از ۵۰‌ هزار دلار عبور کرد. این اتفاق حاصل همزمانی کمبود عرضه و فشارهای رگلاتوری از سوی چینی‌ها بود. همه این‌ها موجب شد تا سود ماینر‌ها مساوی با سودی شود که در ماه آوریل و در بحبوبه رکورد تاریخی بیت‌کوین به دست آوردند.

در حال حاضر، تامین زیرساخت بدل به بزرگترین چالشی شده که در برابر شرکت‌ها و افرادی که به امید پارو کردن پول‌های بزرگ به این حوزه ورود کرده‌اند قرار گرفته است. یعنی باید به دنبال منابع ارزان و قابل اعتماد انرژی بود تا با یک توافق آن‌ها را تبدیل به یک تاسیسات پرسود ماینینگ کرد.

ملتم دمیررز (Meltem Demirors)، مدیر ارشد استراتژی کوین‌شرز (CoinShares)، به یاهو فایننس (Yahoo Finance) گفته‌ است: « در طول تابستان، شاهد ترس و عدم اطمینان زیادی بودیم. مردم در حال فروش بودند و اکنون ما دوباره شاهد جریان ورودی هستیم.» او می‌افزاید: « اکنون بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به دنبال خرید پوزیشن‌های لانگ هستند و در انتظار یک پاییز بسیار فعال می‌باشند.»

نگرانی‌ها در مورد تأثیرات شدید مصرف بالای انرژی برای ماینینگ بر محیط زیست، یکی از دلایل اصلی بود که موجب نصف شدن قیمت بیت‌کوین در ابتدای تابستان شد. به دنبال گسترش این نگرانی‌ها، قانون‌گذاران چینی استخراج رمز‌ارزها را ممنوع کردند و باعث شدند بخش بزرگی از صنعت، حداقل به طور موقت، عملیات خود را متوقف کنند.

در حالی که واکنش اولیه به این اخبار باعث افزایش سلب اعتماد و فشار فروش عمده شد، سرکوب چین علیه ماینرها رقابت برای استخراج بیت‌کوین را کاهش داد. با احیای قیمت رمزارزها در میانه ماه جولای، رقابت شدید و عرضه کم موجب شد تا ماینر‌های فعال سود بیشتری کسب کنند. با قیمت فعلی بیت‌کوین، درآمد ماینر‌ها در رقمی نزدیک به بالاترین رکورد تاریخی خود قرار دارد.

گرسون مارتینز (Gerson Martinez)، یک تریدر سابق حوزه مشتقات و بازار ساز مورگان استنلی (Morgan Stanley)، می‌گوید: «من مدام به این فکر می‌کنم که ما بعد‌ها به این روزها به عنوان روزهای پرسود ماینر‌ها نگاه خواهیم کرد. ما قطعاً در عصر طلایی استخراج رمزارزها هستیم.» مارتینز در سال 2013 بانک را ترک کرد تا وارد حوزه آموزش و فعالیت‌های غیرانتفاعی شود. از سال 2014، علاقه او به بیت کوین روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است. او خود مالک بیت‌کوین است و همچنین آن را از طریق شرکت کمپس ماینینگ (Compass Mining) استخراج می‌کند.

منبع: یاهو فایننس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا