آموزش ارز دیجیتال

اپیزود 177 هر آنچه باید از خرید و فروش زمین در متاورس بدانید – پادکست

در قسمت‌های قبلی پادکست‌های متاورسی رادیو اکسکوینو از انواع پلتفرم‌ها و نحوه کسب درآمد در دنیای متاورس گفتیم.

امروز می‌خوایم درباره خرید و فروش زمین در متاورس صحبت کنیم.

با رادیو اکسکوینو همراه باشید و این پادکست جالب رو از دست ندید!

این اپیزود رو از دست ندید :

اپیزودهای قبلی رادیو اکسکوینو درباره ماهیت، کاربردها و حتی شغل‌های آینده متاورس صحبت کردیم. نوبتیم باشه نوبت چیزی میرسه که توی این بازار خونین ارزهای دیجیتال توجه سرمایه‌گذاراری زیادی رو به خودش جلب کرده. توی این پادکست می‌خوایم درباره خرید و فروش زمین توی متاورس صحبت کنیم می‌رسه.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر پنج‌شنبه 7 بهمن ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 177 م از رادیو اکسکوینو

اما قبل از شنیدن کامل این اپیزود، بهتره بدونید که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست تحت هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی نداره

تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب حوزه رمزارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو رو در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم. پس قبل ازینکه هرگونه قدمی برای سرمایه‌گذاری بردارید، خوب مطالعه کنید و بعد آگاهانه و با برنامه جلو برید.

اولین مرحله تعیین هدف از خرید زمین مجازیه

قبل از همه چیز باید هدفتون برای خرید زمین توی این دنیای عجایب رو مشخص کنید. یکم فکر کنید و ببینید دنبال چی هستید. میخواید مثل بابابزرگامون یه زمین بخرید و بذارید یه گوشه‌ای تا بچه‌ها و نوه‌هاتون از سرمایه‌ای که در آینده چندین برابر شده لذت ببرن یا اینکه نه اصلا میخواید یه کسب و کار توی این دنیا راه بندازید.

بعد از تعیین هدف بهترین پلتفرم برای سرمایه‌گذاری رو باید انتخاب کنیم

بعد ازینکه تصمیم گرفتید دنبال چی هستید نوبت به انتخاب یه پلتفرم مناسب میرسه. از زمانیم که زاکربرگ اسم متا رو برا شرکتش انتخاب کرد به شکل عجیبی، اسم پلتفرم‌های متاورسی زیادی به گوشمون میخوره. پس انتخاب یه پلتفرم مناسب مهمترین قدم توی این حرکت بزرگه. برای انتخاب یه پلتفرم باید پارامترهای مختلفی رو بنا به هدفتون بررسی کنید.

اگه فقط به فکر سرمایه‌گذاری بلند مدتید باید پارامترهایی مثل شرکای اون پروژه یا نزدیکی زمین انتخابی به زمین سرمایه‌گذران معروف رو زیر نظر داشته باشید ولی برعکس اگه دوست دارید یه کسب و کار خاص توی متاورس داشته باشید تا برندتون رو جهانی کنید باید پارامترهای متفاوتی مثل محبوبیت پلتفرم، شلوغی منطقه انتخابی، ‌همسایگان، برنامه‌ها و توسعه‌های آتی پروژه رو در نظر بگیرید.

تو این روزا تو پلتفرم‌های متاورسی زیادی مثل دیسنترالند، سندباکس یا اکسی اینفینیتی میشه زمینای مجازی خرید ولی نکته مهمی که باید یادتون باشه اینه تعداد زمین تو بیشتر این پلتفرما محدوده و دیگه امکان خرید مستقیم زمین از خود سازنده‌های پروژه وجود نداره و فقط زمین کاربرایی رو که قصد فروش دارن، میشه خرید.

حالا نوبت به خرید زمین میرسه!

یه چیزی که حتما باید بدونید اینه که همه این زمینا نوعی NFTـن که بعدا وارد کیف پولتون میشن. پس اینجا به یه کیف پول مناسب هم نیاز داریم تا هم از اون طریق پول زمینمون رو بدیم و هم اون زمین رو ذخیره کنیم. انتخاب کیف پولم به انتخاب پلتفرمتون بر میگرده. مثلا اگه پلتفرمی که انتخاب کردید روی شبکه اتریوم بود میتونید از کیف پول متاماسک استفاده کنید.

خب بعد ازینکه پلتفرم رو انتخاب کردید و کیف پول مناسبو روی گوشی یا رایانتون نصب کردید باید یه زمین مناسب انتخاب کنید. همونطور که گفتیم انتخاب زمین تو هر پلتفرم روش مخصوص به خودش رو داره و به طور کلی میشه از فروشگاه‌های درون شبکه‌ای یا فروشگاه‌های شخص ثالث برای خرید زمین‌های متاورسی استفاده کرد. برای طولانی نشدن این اپیزود ما در ادامه خرید زمین توی پلتفرم دیسنترالند رو توضیح میدیم.

مرحله به مرحله تا خرید زمین

در اولین قدم با یه رایانه وارد سایت decentraland.org بشید و قسمت مارکت رو انتخاب کنید. توی صفحه باز شده توی قسمت پارسلز اند استیتز Parcels and Estates ویو آل View All رو بزنید تا همه زمین ها رو ببینید. بسته به پارامترهایی که مد نظر دارید یه زمین رو انتخاب کنیدو روی اون کلیک کنید. پس از کلیک روی زمین دو تا گزینه Buy و Bid رو میبینید. اگه با قیمت پیشنهادی فروشنده مشکلی نداشتید روی بای بزنید که بعدش همون مقدار ارز دیجیتال + کارمزد شبکه از کیف پول شما کم میشه. ولی اگه فک میکنید فروشنده قیمت بیشتریو گذاشته میتونید روی BID بزنید و قیمت پیشنهادی خودتون رو ثبت کنید تا شاید فروشنده با اون موافقت کنه.

ازونجایی که همه این زمینا NFTـن میشه اونا رو توی فروشگاه‌های NFT شخص ثالث مثل اوپن سی هم خرید. برای این کار فقط باید به سایت اوپن سی یه سر بزنید و دیسنترالند رو توی قسمت سرچ تایپ کنید تا همه دارایی‌های مربوط به اون مثل زمینا رو ببیند.

اگه دوست دارید به صورت تصویری و خیلی جزئی‌تر این مراحلو یاد بگیرید ما یه مقاله کامل و جامع به اسم آموزش خرید زمین در متاورس توی وبلاگمون داریم که میتونید اطلاعات بیشتری ازش کسب کنید.

نکته مهم

قبل از اینکه دست به هر گونه خرید و فروش بزنید این نکته رو به یاد داشته باشید که این زمینا مثل زمینای دنیای واقعی قابلیت خرید دونگی یا متری ندارن و چون توکن‌های غیر مثلی و غیر بخش پذیرن نمیتونید یه متر یا نصف یه زمین رو بخرید، پس گول آگهی‌هایی اینستاگرامی یا سایتای خرید و فروش که زمینایی با قیمتای نجومی و تاکید بر سود چند صد درصدی گذاشتن رو اصلا نخورید چون هنوز هیچ پلتفرم جانبی مخصوصا ایرانی برای خرید و فروش زمین‌های متاورسی وجود نداره!

متاورس جدیدا خیلی محبوب شده و سرمایه‌گذارای سازمانی و غولای فناوری زیادی هم به اون رو آوردن، به همین دلیل باید منتظر دستاوردها و پیشرفت‌های بیشتری هم باشیم.

به احتمال زیاد این دنیا به جزئی جدایی ناپذیر از زندگیمون تبدیل میشه که حتی شاید درآینده نزدیک درک تفاوت بین دنیای واقعی و مجازی برای ما امکان پذیر نباشه.

تا الان بازار زمین‌های متاورسی توجه و سرمایه زیادی به خودش جلب کرده و با رشد علاقه سرمایه‌گذاران به وب ۳ Web 3، زمین‌های متاورسی می‌تونن به یک کلاس دارایی بسیار پرسود، مخصوصا برای کسایی که در همین اوایل این زمینا رو میخرن تبدیل بشه.

با این حال، مثل هر سرمایه‌گذاری دیگه ریسک پذیری، کنترل سرمایه و مخصوصا تحقیق ویژه تو این بازار نوپا مهمترین چیزیه که باید بش توجه بشه.

پایان بندی

خب به پایان این یه قسمت دیگه از از رادیو اکسکوینو رسیدیم. امیدواریم که از این موضوع جذاب خوشتون اومده باشه. حتما برامون کامنت بذارید و نظراتونو بنویسید تا درباره بقیه موضوع‌های متاورسی هم بیشتر صحبت کنیم.

راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک و کست‌باکس دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا